Pretul care ne Paste la pompa. Elvetia infurie Europa cu valori incredibile pentru litrul de benzina si motorina
Presedintele Asociatiei Industriilor Elvetiene a venit cu solutia care grabeste viitorul cam devreme.
Cea mai stabila tara din Europa din punct de vedere economic vrea sa transforme masina personala intr-un lux. Indiferent de clasa masinii sau de cea a cumparatorilor de masini.
Rudolph Wehrli, presedintele Asociatiei Industriilor din Elvetia spune ca este o masura cu efect pozitiv dublu. In primul rand contribuie la independenta Elvetiei de surse de energie poluante, iar in al doilea rand stimuleaza transportul public. Asa ca pretul propus pentru 1 litru de motorina sau benzina este de 5 franci, adica 4 euro.
Elvetia este una dintre cele mai dure tari cu regimul masinilor si al soferilor. Amenzile se calculeaza procent din venit, cursele de masini sunt interzise din cauza unui accident cu morti acum cateva zeci de ani, iar vignetele pentru autostrazi vor fi majorate pana la 80 de euro/an.
Wehrli a spus ca “nu e normal sa ne comportam ecologic numai cand ne convine, ci tot timpul. Daca urcam pretul litrlui de combustibil – motorina sau benzina – la 5 franci, va fi ok. Traficul trebuie sa-si plateasca pretul”.
Uniunea Elvetiana de Arte si Meserii crede ca ratioanmentele “verzi” ale lui Rudolph Wehrli sunt extreme. Toni Gunziger, professor de la ETH Zurich (Institutul de Tehnologie) sustine insa cresterea pretului combustibililor chiar pana la 12 franci, de peste doua ori mai mult decat a propus Wehrli.
Ministrul finantelor, Eveline Widmer, a prezentat niste planuri de renuntare la energia nucleara pana in 2034. In acest context, si planurile de crestere a preturilor la benzinarii este cat de real se poate.
Astazi, in Elvetia, pretul unui litru de benzina (95) este 1,47 euro, iar 1 litru de motorina costa 1,53 euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS