In 2012, s-au vandut 20 de mii de sisteme pe gaz petrolier, cu 25% mai mult decat in 2011. Cifrele spun ca, in Romania, aproximativ 5% din autoturisme functioneaza cu GPL. Cei care le monteaza spun ca ar trebui sa ne asteptam la tot mai multe autoturisme de cateva sute de mii de euro pe GPL.

Masina poate fi cartea de vizita a multor oameni de afaceri sau directori, iar succesul unora este direct proportional cu valoarea automobilului pe care il conduc.

Un Mercedes de 589 de cai putere se afla in proprietatea unui director de multinationala. Cu un motor de 6,2 ar consuma 20 de litri la suta de km.

Mult chiar si pentru un om cu bani. Iata de ce a apelat la o echipa de ingineri care i-au trecut bolidul de pe benzina pe gaz. Puterea a ramas aceeasi, dar costurile cu combustibilul au scazut la jumatate.

Si nu sunt putini cei care monteaza instalatii GPL pe masini de lux. De la Hummer, pana la limuzine folosite la nunti, pentru toate exista o solutie.

Emanuel se lauda cu un Infiniti al carui motor de 5,6 litri e foarte costisitor. Dupa ce a trecut pe la mecanic, consumul a scazut la nivelul unei Dacii cu motor de 1,6.

La fel de mult inghite si un Porsche, daca e folosit doar in oras. Asa ca cel care il conduce a preferat sa dea 9.000 de lei pentru instalatia de gaz.

Spre exemplu, la 5 mii de kilometri parcursi benzina ar fi costat 8.000 de lei. In schimb, gazul costa pana-n 4 mii de lei.

Instalatiile pe GPL pot fi montate si pe motoare de ultima generatie. Inginerii spun ca desi nu mai exista diferente de putere, totusi trebuie sa fim atenti daca vrem asa ceva pe masina.