Premieră mondială. Gigantul auto care plafonează în jos viteza mașinilor pe care le produce, pentru a elimina decesele și accidentările grave
Viteza, masini
Constructorul auto suedez Volvo Cars a anunţat luni că va introduce o limită de viteză, de 180 kilometri pe oră, pentru toate noile sale vehicule începând din 2020.
Producătorul auto își îndeplinește astfel promisiunea de a elimina decesele sau rănile grave în urma accidentelor, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
În prezent, viteza maximă a automobilelor Volvo este de 212 de kilometri pe oră.
Directorul general de la Volvo, Hakan Samuelsson, a precizat că deşi compania a făcut progrese cu strategia sa denumită "Vision 2020", care are drept obiectiv zero decese sau răni grave, este puţin probabil să îşi atingă acest obiectiv fără măsuri suplimentare destinate corectării comportamentului şoferului.
"Ne-am dat seama că pentru a reduce diferenţa, trebuie să ne concentrăm mai mult pe factorii umani", a spus Samuelsson.
Pe lângă limitarea vitezei, Volvo intenţionează să introducă o serie de tehnologii care utilizează camere video pentru a monitoriza starea de sănătate şi gradul de atenţie al şoferului, în ideea de a împiedica persoanele care sunt distrase sau în stare de ebrietate să conducă, alte două cauze importante ale accidentelor, a spus Samuelsson.
Având în vedere că deseori cei care cumpără un automobil Volvo aleg marca suedeză pentru reputaţia sa de siguranţă, Samuelsson a recunoscut că limitarea vitezei ar putea să fie un factor descurajator pe unele pieţe, precum Germania, unde şoferii pot călători cu până la 200 km/h pe unele autostrăzi fără limită de viteză.
"Nu putem mulţumi pe toată lumea, dar credem că putem atrage noi clienţi", a spus Hakan Samuelsson, reamintind că, în 1959, când Volvo a introdus centura de siguranţă în trei puncte, unii au criticat această ideea ca fiind una intruzivă.
Volvo, companie care este deţinută de grupul chinez Geely, a anunţat noile limite de viteză în avanpremiera salonului auto de la Geneva, unde linia sa de automobile electrice Polestar ar urma să prezinte al doilea model al său, Polestar 2.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS