Potrivit reprezentantilor companiei, firma nu are o asemenea echipa si se urmareste dezvoltarea uneia la Cluj, oamenii specializati aici urmand sa detina competente care nu vor exista in alte locatii ale grupului.

Urmarim sa cream aici, la Cluj, noi competente, care vor fi doar aici in Romania. Deci nu va exista overlapping (n. red. - suprapunere de competente), nu vor exista competente pe care sa le exportam dintr-o parte in alta sau cu care sa ne suprapunem, asa incat vrem ca in Romania sa existe competente exclusiv aici, in grup, pe care sa le putem integra in celelalte centre la nivel global", a declarat Malte Radmann, managing director al Porsche Engineering Group GmbH.

Prezent la un eveniment dedicat comunicarii strategiei pe care compania o are pentru Cluj, acesta a explicat ca angajatii din aceasta filiala se vor ocupa de aspecte precum dezvoltarea de interfete om-masina sau de comunicarea car-to-car.

Aceasta dezvoltare de interfete om-masina inca nu are, la nivelul grupului nostru, o echipa dedicata. Asta vom face aici”, a precizat Radman.

In momentul de fata, la Cluj, echipa Porsche numara sapte angajati, urmand ca in acest an sa se mareasca pana la 20. Reprezentatii companiei au mai precizat ca, in anii urmatori, filiala din Cluj va ajunge la “cateva sute de angajati”.

“Pentru filiala noastra din Cluj cautam tineri ingineri de software si ingineri mecanici talentati, care sa detina cunostinte tehnice in domeniu, dar carora sa nu le lipseasca nici aptitudinile sociale, asa-numitele soft skills. Candidatii ideali trebuie sa fie pasionati de ingineria auto, sa-si doreasca sa invete, dar si sa fie deschisi catre provocarile din domeniul mobilitatii si al dezvoltarii de autovehicule, care fac sa creasca gradul de digitalizare a automobilului”, a spus Malte Radmann.

Pentru ca unul dintre motivele principale pentru care compania germana a ales Clujul pentru deschiderea unei noi filiale a fost prezenta aici a unui puternic centru universitar, din anul urmator se va infiinta un program de masterat specializat in domeniul ingineriei auto.

Compania isi doreste sa se implice activ in mediul academic din domeniul ingineriei auto, prin incheierea de parteneriate cu cele mai importante institutii universitare din Cluj-Napoca. Astfel, a fost semnat deja un parteneriat pe termen lung cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, care va rezulta in lansarea unui program de masterat in inginerie auto. De asemenea, compania se afla in discutii cu Universitatea Babes-Bolyai.

Programul de master va fi deschis pentru 25 de studenti pe an, iar celor mai buni dintre acestia li se vor oferi burse. Reprezentantii companiei nu au stabilit cuantumul lor, dar au precizat ca vor fi atractive.

Programul de masterat, in mod particular, reprezinta un mare pas inainte pentru formarea unui numar mai mare de specialisti in aceasta industrie. Parteneriatul nostru cu universitatea aduce beneficii pentru toate partile implicate. Studentii au acces la expertiza specialistilor nostri, Universitatea Tehnica isi imbogateste oferta educationala cu un nou program de masterat si, nu in ultimul rand, compania noastra va putea recruta ingineri extrem de bine pregatiti, deja familiarizati cu mediul nostru de lucru”, a spus Marius Mihailovici, Location Manager al Porsche Engineering Romania.

In afara programului de masterat in inginerie auto, parteneriatul dintre compania germana si Universitatea Tehnica Cluj-Napoca, care vizeaza atat studentii din ultimul an, cat si studentii masteranzi, va consta in prelegeri si seminarii specializate, sustinute de inginerii cu experienta ai firmei.

Subsidiara din Cluj-Napoca a Porsche Engineering este cea de-a sasea filiala a companiei, completand gama de servicii furnizate de celelalte unitati din Weissach si Bietigheim-Bissingen (Germania), Praga, Shanghai si Nardo (Italia).

Porsche Engineering Romania este specializata pe dezvoltarea de software si pe transformarea digitala a automobilelor, cu o preocupare constanta pentru dezvoltarea integrala a autovehiculului. Portofoliul de servicii al subsidiarei locale variaza de la dezvoltarea de software si functii digitale noi pentru automobile, pana la activitati ulterioare precum simulare si constructie.