Polita RCA nu mai ofera nicio garantie! Soferii isi platesc singuri reparatiile. VIDEO
Asigurarea obligatorie care ne garanta ca in cazul unui accident nu trebuie sa scoatem bani din buzunar isi pierde sensul. Toti mai multi automobilisti se plang ca trebuie sa achite reparatiile, pentru ca firmele de asigurari nu vor sa acopere daunele produse de clientii lor, desi legea ii obliga.
Masina in care se afla Maria Dumitrescu a fost lovita de un alt autoturism. Ceea ce parea doar o formalitate intre doi soferi s-a transformat intr-o asteptare costisitoare. Firma la care vinovatul avea asigurare RCA i-a raspuns pagubitei ca ii aproba reparatii de 1.800 de lei, desi costurile sunt de patru ori mai mari.
"Suma se ridica la 70 de milioane de lei vechi, 7.000 de lei. Nu stiu daca toate aceste taxe folosesc la ceva, pentru ca atunci cand ai nevoie si te lovesti de ele niciodata nu te ajuta la nimic", se plange Maria Dumitrescu, pagubita.
Asiguratorul este de parere ca accidentul s-a produs in alte circumstante decat cele declarate si ca se incearca o fraudare a societatii.
Cu toate acestea, legea il obliga sa plateasca despagubirea integral.
"Trebuie sa despagubeasca conform documentelor existente in dosarul de dauna si a dovezilor depuse acolo de persoana pagubita. Se poate sa obligam societatea la plata, sunt sanctiuni aplicate", spune Mona Cucu, director asigurari obligatorii in cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
Veniturile companiilor de asigurari au inceput sa scada, iar asta ar putea sa explice de ce agentii refuza des atat politele RCA, cat si pe cele de tip CASCO.
"Asiguratorul incearca sa isi reduca costurile la minimul posibil. Asiguratorul, prin acel inspector de asigurare, estimeaza o suma, dar suma este redusa ulterior", explica Dragos Nichifor, analist asigurari.
Situatia risca sa devina grava. Reclamatiile asiguratilor trimise catre CSA au crescut de la 1.900 in 2008 la 6.000 anul trecut.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS