Planul Audi pentru a invinge BMW si a deveni lider pe piata masinilor de lux
Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, vrea sa investeasca 13 miliarde de euro pana in 2016 pentru a dezvolta noi modele si pentru a extinde capacitatea de productie. Toate acestea in incercarea de a prinde din urma liderul BMW, transmite Bloomberg.
Cheltuielile includ fonduri pentru noi modele si tehnologii, dar si pentru cresterea productiei operatiunilor din Ungaria, sporirea capacitatii in China si constructia unei noi fabrici in Mexic, a anuntat Audi.
"Vom continua sa investim sume mari pentru a ne urmari strategia de dezvoltare. Expansiunea infrastructurii globale de productie ne va ajuta sa continuam sa crestem", a afirmat, intr-un comunicat, directorul financiar al Audi, Axel Strotbek.
Audi vrea sa vanda cel putin 2 milioane de masini pe an pentru a depasi BMW la sfarsitul actualului deceniu. Expansiunea brandului de lux face parte din strategia Volkswagen de a deveni cel mai mai mare producator auto din lume pana in 2018.
Pana in 2015, Volkswagen a planificat investitii de 50,2 miliarde de euro la divizia auto, inclusiv Audi.
Avansul BMW fata de Audi este asteptat sa creasca anul urmator. Vanzarile BMW urmeaza sa urce cu 4,6%, la 1,54 milioane de unitati, in timp ce Audi va inregistra un avans de 1%, la 1,44 milioane de unitati, potrivit firmei de cercetare IHS Automotive.