Piata auto romaneasca a scazut cu 17% in primele patru luni din 2011. Ce masini si-au cumparat europenii?
Romanii nu se mai arata atat de dispusi ca inainte sa-si cumpere masini noi. Piata auto din Romania a scazut cu 17 procente in primele patru luni ale acestui an, dupa numarul de inmatriculari de autoturisme noi. Nici la nivelul Uniunii, lucrurile nu sunt tocmai roz. Vanzarile au scazut cu 2,7% si in UE, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In perioada ianuarie – aprilie a acestui an, numarul inmatricularilor de masini noi a scazut cu 17%, la 14.678 de automobile, potrivit datelor ACEA. Luna trecuta, pe piata romaneasca, s-au inmatriculat aproape 5.000 de autoturisme, cu 43,7% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totodata, la nivelul Uniunii Europene, s-au inmatriculat cu 2,7% mai putine masini, in comparatie cu primele patru luni din 2010, si anume 4,674 milioane de unitati. In aprilie, piata europeana a scazut cu 4,1%, la 1,089 milioane de inmatriculari.
Si Dacia a inregistrat o scadere a inmatricularilor de autoturisme noi in UE in primele patru luni, cu 1,2%, ajungand la 84.070 de unitati. Constructorul roman a inregistrat insa, luna trecuta, o crestere de 2,1% a vanzarii de automobile noi in UE, si anume 20.294 de unitati.
Marea Britanie a inregistrat si ea o scadere puternica, de 8,5%, la 696.000 de inmatriculari de autoturisme noi, iar declinul din Spania a fost mai mare de 25%, ajungand la doar 280.000 de masini.
Ce tari au avut crestere
Piata auto germana a inregistrat o crestere de 10,7 procente in primele patru luni din 2011. Asadar, s-au inregistrat 1,029 milioane de inmatriculari de autoturisme germane noi.
Nici francezii nu s-au lasat mai prejos, reusind o crestere a pietei auto cu 4%, si anume peste 800.000 de unitati. La polul opus, piata auto italiana a avut o scadere de 19%, la sub 672.000 de inmatriculari.
Dintre marii constructori auto, BMW, Daimler, Volkswagen si General Motors au inregistrat cresteri in primele patru luni ale acestui an, in timp ce Fiat, Ford, Renault si Toyota au incheiat pe scadere.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS