Piaţa auto a înregistrat o creştere de 22% în primele opt luni. Românii au cumpărat 119.000 de mașini, cele mai multe Dacia și VW
Masini, trafic
Piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 22% în primele opt luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2017, volumul total al livrărilor de autovehicule ajungând la 119.093 de unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Reprezentanţii APIA menţionează faptul că acesta este cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 8 luni, în ultimii 10 ani, în condiţiile în care, în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 103.592 de unităţi comercializate.
Din analiza sectorială reiese că, din totalul livrărilor înregistrate în perioada ianuarie - august, 100.354 de unităţi sunt autoturisme (în creştere cu 24,2%, comparativ cu 2017) şi 18.739 autovehicule comerciale (+11,7%).
În clasamentul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) continuă să conducă Dacia, cu 32.889 de unităţi, urmată de Volkswagen (11.606 unităţi), Ford (9.097), Skoda (8.950) şi Renault (8.795).
Potrivit APIA, pe primul loc în topul modelelor de autoturisme se află Dacia Logan, cu 12.035 de unităţi vândute, poziţia secundă fiind ocupată de Dacia Duster (8.045 exemplare), iar locul 3 de Dacia Sandero (6.406).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 8 luni din 2018, la o pondere de 59,4% din total, nemodificat faţă de luna anterioară, dar semnificativ mai mare (8,3 puncte procentuale) faţă de ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017, respectiv 51,1%.
La capitolul autoturismelor electrice şi hibride, datele statistice arată o pondere de 2,6% în total vânzări, peste nivelul de 1,9% de anul trecut. În această marjă, vânzările de maşini electrice s-au majorat cu 214%, până la 587 de exemplare, iar cele hibrid cu 53,6%, la 2.048 de unităţi.
Conform datelor citate, în funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând o pondere de 28%, respectiv 23,8% din totalul preferinţelor, iar ierarhia continuă cu albastru (cotă de 17,1%) şi negru (10%).
Aproximativ 30% din autovehiculele comercializate pe plan local provin din România, în timp ce 20,6% din Germania, 10,8% din Cehia, 8,1% din Turcia şi 7,6% din Spania.
La nivel naţional, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 64% din total, în primele opt luni ale anului, dar numărul de autoturisme cumpărate de către persoanele fizice (36.066 de unităţi) este cu circa 26% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut, se precizează în comunicatul APIA.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte categoria autoturismelor rulate, în luna august 2018, volumul acestora a scăzut cu 12%, comparativ cu luna similară a anului trecut. Pe ansamblul primelor opt luni ale acestui an, numărul total de autoturisme second hand înmatriculate în România a ajuns la 312.368 de unităţi, cu 7,5% mai mic raportat la intervalul de referinţă din 2017.
Pe acelasi subiect: