Opel devine oficial parte a grupului francez PSA. Producătorul auto a anunțat finalizarea preluării de la General Motors
Opel, PSA
Producătorul auto francez PSA a anunțat că a finalizat preluarea brandurilor rivale Opel și Vauxhall de la General Motors, devenind astfel al doilea cel mai mare producător auto din Europa, după Volkswagen, scrie Deutsche Welle.
Proprietarul Peugeot și Citroen a ajuns, în martie, la o înțelegere pentru preluarea brandului german Opel, deținut până în prezent de americanii de la General Motors, precum și subsidiara sa britanică Vauxhall.
Inițial, preluarea trebuia finalizată până la sfârșitul anului, însă PSA a anunțat că a încheiat-o mai devreme și că l-a desemnat pe Remi Girardon vicepreședinte al companiei și pe Philippe de Rovira în funcția de șef al departamentului financiar.
“Asistăm astăzi la nașterea unui adevărat campion în Europa. Asistăm la întoarcerea Opel și Vauxhall la profitabilitate, stabilind împreună noi etaloane în industria auto”, a declarat seful PSA, Carlos Tavares.
Grupul francez PSA a ajuns, în luna martie, la un acord pentru preluarea Opel şi Vauxhall de la General Motors, pentru 2,3 miliarde euro, producătorul auto american făcându-și astfel ieșirea de pe piaţa europeană.
PSA, din care fac parte şi brandurile Peugeot şi Citroen, va plăti 1,3 miliarde euro pentru constructorii auto Opel şi Vauxhall. Restul sumei va fi plătită pentru divizia financiară a Opel, care va fi deţinută împreună cu GM şi banca franceză BNP Paribas, potivit Bloomberg.
Această achiziţie ar putea aduce economii anuale pentru constructori de 1,7 miliarde euro până în 2026, dar implementarea măsurilor de reducere a costurilor va costa 1,6 miliarde euro.
Economiile ar putea proveni din reducerea capacităţii de producţie dar şi din achiziţiile comune, folosirea mai multor componente comune şi reducerea cheltuielilor inutile.
Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea să relanseze brandurile neprofitabile Opel şi Vauxhall cu o restructruare similară cu cea care a avut loc în ultimii trei ani la producătorul mărcilor Peugeot şi Citroen.
Opel, cu sediul lângă Frankfurt, ar putea servi drept un motor de creştere dincolo de regiunea sa de provenienţă, rol care a fost limitat sub proprietatea GM.
Volumul vânzărilor este de o importanţă majoră pe segmentul automobilelor de serie din Europa, în mare parte saturat. Adăugarea unei producţii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA să împartă costurile de dezvoltare a unor noi automobile şi motoare pe un număr mai mare de vehicule.
GM a luat decizia de a vinde după ce Opel a ratat ţinta de break-even pentru 2016, contribuind la pierderi totale, din 2009 încoace, de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.
Autorităţile din Franţa şi Germania au subliniat importanţa menţinerii locurilor de muncă şi a fabricilor din ambele ţări şi au cerut PSA să transforme creşterea viitoare în securitatea pe termen lung a locurilor de muncă.
Principalul competitor al PSA pe piaţa europeană este grupul german Volkswagen.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS