Orașul european care vrea să interzică complet mașinile diesel și pe benzină. Cu ce vor fi înlocuite
Țara care are mai multe biciclete decât populație vrea să reducă la maximum poluarea. Iar autoritățile din capitală vor să ia o decizie radicală.
Autoritățile din Amsterdam plănuiesc să elimite total, până în 2030, mașinile pe benzină și diesel, ceea ce înseamnă că rezidenții trebuie să achiziționeze mașini electrice, dacă vor să mai fie șoferi. Sau să folosească mai des bicicletele.
Potrivit RTL Nieuws, până în 2020 vor fi scoase din circulație mașinile diesel fabricate înainte de 2005.
Planul municipalității, numit “Clean Air Action Plan”, prin care vrea să elimine treptat emisiile poluante, va fi discutat de consilierii municipali luna viitoare, urmând ca rezidenții și companiile să-și adapteze parcurile auto în funcție de noile cerințe.
Poluarea este principala problemă cu care se confruntă marile orașe ale lumii, iar cel mai mult poluează mașinile. De aceea, în Europa, mai multe țări au elaborat planuri de eliminare a emisiilor poluante, prin interzicerea, în primă fază, a mașinilor diesel, urmând ca și cele pe benzină să fie scoase din circulație într-un orizont de timp mai apropiat sau mai îndepărtat.
Germania, una dintre țările în care poluarea depășește limitele impuse de UE, a fost prima țară care a dat tonul. În februarie 2018, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor.
În consecință, landul german Baden-Wuerttemberg vrea să obţină despăgubiri de la Volkswagen, după ce autorităţile locale au achiziţionat maşini diesel VW care acum sunt interzise în oraşe, cum ar fi în Stuttgart, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung.
De asemenea, Italia și Franța au anunțat măsuri de resticționare a mașinilor poluante, mergând până la eliminarea lor completă în viitorii ani.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS