Opt din 10 români au o atitudine pozitivă față de mașinile electrice, dar mulți nu și le permit din cauza prețului. 42% spun că următorul lor vehicul va fi pe baterii
Opt din 10 români au o atitudine pozitivă cu privire la mașinile electrice, însă prețul este principala barieră când vine vorba de achiziție, arată datele unui studiu realizat anul trecut de compania de cercetare de piață Ipsos.
Potrivit sursei citate, 80% dintre respondenţii români declară că au o atitudine pozitivă cu privire la autovehiculele electrice, iar două treimi dintre aceștia menționează că atitudinea lor a devenit mai favorabilă mașinilor electrice în ultimii 3 ani.
La nivel global, conform aceluiași studiu Ipsos, 61% dintre cei intervievați au o atitudine pozitivă față de mașinile electrice și aproape jumătate dintre aceștia și-au îmbunătățit percepția în ultimii 3 ani.
Țările în care șoferii s-au declarat cei mai entuziaşti cu privire la mașinile electrice sunt Portugalia (87%), Turcia (84%) și Grecia (83%). La capătul opus al clasamentului, cu o atitudine mai rezervată, se situează Luxemburg (25%), Belgia (40%) și Germania (43%).

Atitudinea pozitivă, la nivel declarativ, este vizibilă și atunci când vine vorba de intenția de achiziție: 42% dintre românii care au răspuns la studiu au declarat că următoarea lor mașină va fi cel mai probabil un autovehicul electric.
În contextul creșterii notorietății problemelor legate de poluare și calitatea aerului, principalele motive pentru care șoferii ar fi dispuși să achiziționeze o mașină electrică sunt legate de reducerea poluării (emisii de carbon (CO2) sau oxizi de azot (NOx)), dar și de reducerea costului cu combustibilul. Reducerea noxelor (oxizi de azot) în urma achiziției unei mașini electrice a fost menționată ȋn special de respondenţii din România (61%, comparativ cu media globală - 43%).

Prețul de achiziție rămâne însă principala barieră atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini electrice, atât la nivel global (61%), dar mai ales în România (75%). În topul barierelor de achiziție, șoferii români menționează și numărul limitat al stațiilor de încărcare cât și autonomia redusă a autovehiculelor electrice.
Studiul mai arată că șoferii și-ar dori mai multe stații publice de încărcare. În România, 9 din 10 persoane au declarat că numărul limitat al stațiilor de încărcare în spații publice constituie un impediment în achiziţia autovehiculelor electrice.

Studiul Ipsos – al treilea grup mondial de cercetare de piaţă – s-a desfăşurat online în anul 2019, în rândul a 3.877 de cetăţeni, respectând distribuția demografică națională pe vârstă și gen din Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia și Turcia.
În România, grupul Ipsos este prezent prin trei entităţi, Ipsos România, Ipsos Interactive Services şi Ipsos Digital, cu peste 1.000 de angajaţi ȋn total.
Mai multe despre:
#masini electrice#emisii poluante
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS