Transformarea industriei auto germane. Costurile pentru trecerea de la motorul cu combustie internă la mașina electrică depășesc 10 mld. euro
Masini electrice. Getty Images/Guliver
Asociaţia Industriei Auto Germane (VDA) a cerut Guvernului să aloce miliarde de euro pentru a sprijini o schimbare structurală completă a industriei, care trece de la motoarele cu combustie la producerea maşinilor electrice.
"Cred că vorbim de o sumă de peste zece de miliarde de euro de care avem nevoie în total pentru industria auto şi pentru furnizori", a afirmat Stefan Wolf de la VDA la postul public de radio din Germania, înaintea întâlnirii de la Berlin dintre şefii industriei auto şi politicieni.
Rugat să precizeze cifra exactă, oficialul a adăugat: "10-20 miliarde de euro", scrie Agerpres.
Aceşti bani ar urma să fie investiţi în extinderea reţelei de staţii reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru vehicule electrice.
Stefan Wolf a respins acuzaţile conform cărora industria auto germană nu este pregătită pentru noua eră a maşinilor electrice şi a apreciat că plătitorii de taxe din Germania trebuie acum să facă eforturi financiare pentru a recupera decalajul faţă de alte ţări în domeniul vânzărilor de modele electrice.
Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel şi producătorii auto germani au convenit în noiembrie să majoreze prima pentru achiziţionarea de automobile electrice, în încercarea de a accelera tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice şi a reduce emisiile poluante.
Aşa-numitul "Bonus de mediu" va fi majorat până la 6.000 de euro pentru fiecare autovehicul electric iar industria auto va continua să suporte jumătate din costuri, a declarat purtătorul de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert. Aceste modificări au intrat în vigoare în noiembrie şi vor fi valabile până în 2025, a precizat Bernhard Mattes, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS