Cererea de maşini electrice în UE creşte, dar europenii rămân reticenţi faţă de cele autonome. Câte autovehicule “verzi” s-au vândut în România
Masini electrice
Cererea de maşini electrice creşte semnificativ în UE, susţinută de politicile privind protecţia mediului, dar şi de schimbarea de atitudine a consumatorilor, arată studiul Deloitte Automotive Consumer efectuat în Europa.
Potrivit sursei citate, consumatorii europeni sunt reticenţi încă faţă de autovehiculele autonome.
"În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid şi, de la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, a declarat Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru sectorul auto.
Dintre consumatorii chestionaţi, italienii sunt cei mai interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre aceştia susţinând că au în vedere un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziţiona. Procentul este în urcare de la 51%, anul trecut.
Pe de altă parte, cea mai mare creştere a interesului pentru maşinile electrice şi/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.
”În privinţa autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 faţă de anul anterior, arată studiul. Pe măsură ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să îşi pună întrebări cu privire la standardele de siguranţă oferite de autovehiculele autonome şi devin mai rezervaţi faţă de această idee”, mai arată studiul.
Autorii studiului spun că această reticenţă poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.
Cei mai mulţi consumatori sunt de părere că autorităţile naţionale trebuie să exercite un control semnificativ asupra producţiei şi utilizării autovehiculelor autonome. Majoritatea europenilor, dar nu numai, solicită o „supraveghere semnificativă” a acestui sector. Procentele variază între 58% în Austria şi 73% în Olanda.
În ceea ce priveşte gradul de conectare a maşinilor, opiniile consumatorilor sunt mixte. 60% din italieni consideră benefică dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit să fie conectate, aproximativ dublu faţă de germani (35%) sau austrieci (29%).
Părerile consumatorilor diferă şi în funcţie de anumite aspecte, cum ar fi siguranţa datelor biometrice colectate şi generate de vehiculele conectate.
La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din şapte ţări europene – Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franţa, Belgia şi Olanda.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
Mai multe despre:
#masini electrice#masini autonome
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS