Ministrul german al Economiei confirma ca este foarte probabila “mai degraba o fuziune decat o preluare” intre PSA si Opel
Peugeot, Opel
Ministrul german al Economiei, Brigitte Zypries, a afirmat joi ca se asteapta la realizarea acordului dintre grupul auto francez PSA si Opel, subsidiara din Europa a General Motors, iar oficialii de la Berlin au discutat cu reprezentantii celor doua companii, transmite Reuters.
"Ma astept sa aiba loc", le-a declarat jurnalistilor Brigitte Zypries, adaugand ca ea numeste afacerea "mai degraba o fuziune decat o preluare".
"Vom face tot posibilul sa ne asiguram ca unitatile de productie raman si, mai presus de toate, cercetarea ramane in Germania. Acesta este obiectivul nostru prioritar", a explicat ministrul Economiei.
Publicatia financiara Handelsblatt anunta ca Volker Wissing, ministrul Economiei din landul Renania Palatinat, a afirmat ca: "exista oportunitati daca PSA va finaliza tranzactia". In acest land se afla fabrica Opel din Kaiserslautern.
Marti, PSA (proprietarul marcilor Peugeot, Citroën si DS) a anuntat ca exploreaza posibilitatea preluarii Opel, care inregistreaza de cativa ani pierderi.
Guvernul de la Berlin si-a exprimat marti ingrijorarea privind efectele preluarii asupra angajatilor germani.
Opel are 19.000 de angajati in Germania, din cei 38.000 de angajati pe plan global. Opel are fabrici si in Austria, Ungaria, Polonia, Spania si Marea Britanie, unde utilizeaza brandul Vauxhall.
Ministrul Muncii, Andrea Nahles, a afirmat ca sediul Opel trebuie sa ramana la Ruesselsheim, in Germania, si a anuntat ca se desfasoara negocieri "la toate nivelurile" cu Opel, GM si PSA pentru ca cele trei fabrici Opel din Germania sa ramana in functiune in eventualitatea vanzarii.
Activitatile europene ale General Motors au provocat pierderi de 15 miliarde de dolari incepand din 2000 si pana in prezent. Deprecierea lirei sterline, dupa votul in favoarea Brexit, a anulat sperantele referitoare la o revenire pe profit in 2016, astfel ca, anul trecut, aceasta divizie a inregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari.
Potrivit analistilor, divizia europeana a GM sufera de supracapacitati de productie si de un portofoliu redus de modele comparativ cu ceilalti constructori generalisti din Europa.
Combinarea grupului PSA cu Opel si brandul sau britanic Vauxhall ar crea al doilea mare producator auto din Europa, in urma grupului german Volkswagen si inaintea aliantei Renault-Nissan.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS