Omul care a adus Ford in Romania ii prevede iesirea. De ce ar putea pleca gigantul american de la Craiova
Fostul premier Calin Popescu Tariceanu a afirmat, miercuri, la Craiova, ca Ford ar putea "ramane o amintire" daca autoritatile vor penaliza compania fara sa indeplineasca si obligatiile, respectiv realizarea infrastructurii necesare exportului.
Tariceanu a spus, intr-o conferinta de presa, ca nerespectarea de catre autoritatile locale a angajamentelor fata de Ford Romania ar putea pune in pericol derularea investitiei de la Craiova.
"Ford a venit in Romania considerand ca sunt niste conditii favorabile. Potrivit planurilor Ford, 93-94% din productie urmeaza sa fie exportata catre Europa centrala si de vest. Acest lucru presupune un flux enorm de aprovizionare cu piese si componente si un alt flux enorm de produse finite, de masini care trebuie expediate. Pentru aceasta autoritatile locale ar fi trebuit sa aiba grija sa isi respecte angajamentele pe care ni le-am luat cu totii in momentul semnarii contractului de privatizare. Daca Guvernul care a urmat dupa cel pe care l-am condus a fost foarte atent in a urmari obligatiile pe care Ford si le-a luat si eventual a sanctiona sau a penaliza Ford, nu acelasi lucru a facut cu obligatiile pe care le aveau Guvernul si autoritatile locale, obligatiile pe care ni le-am luat in asa fel incat activitatea sa se poata desfasura in bune conditii”, a declarat Calin Popescu Tariceanu, scrie Mediafax.
Potrivit acestuia, o serie de angajamente ale partii romane, care au fost asumate de catre Primaria Craiova, nu au fost realizate, printre acestea numarandu-se un drum expres care sa lege Craiova de sistemul de autostrazi al Coridorului 4 paneuropean si un drum expres catre unul dintre porturile dunarene, fluviul urmand sa fie utilizat pentru transportul autoturismelor Ford.
Grupul american a preluat in 2007, de la stat, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligatia sa realizeze pana la 19 martie 2012 investitii tehnologice si de mediu de 675 milioane euro si un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unitati.
Ford si AVAS au incheiat in Luna martie un act aditional la contractul de privatizare a Automobile Craiova, potrivit caruia constructorul auto va produce un numar de masini mult mai redus fata de cel asumat, va plati penalitati si va renunta la un ajutor de stat pentru formarea profesionala a angajatilor.
Actul aditional a fost elaborat in urma unor runde de negocieri care au avut loc in perioada mai 2010 - decembrie 2011 intre reprezentantii Ford si o comisie guvernamentala si aprobat de guvern.
Documentul mai prevede ca ajutorul de stat acordat Ford pentru investitii sa fie plafonat la 75 milioane euro. Din totalul ajutorului de stat, 38 milioane euro sunt acordate pentru proiectul de investitii destinat producerii de automobile si 37 milioane euro pentru proiectul de investitii destinat producerii de motoare.
Totodata, Ford se angajeaza la un proiect de investitii destinat producerii de automobile in suma totala de 618,14 milioane euro si la un proiect de investitii destinat producerii de motoare de 250,9 milioane euro.
Ford produce la Craiova modelul B-Max, insa primele comenzi pe piata romaneasca vor fi onorate incepand cu 15 septembrie. B-Max poate fi comandat la preturi de la 13.400 euro, inclus TVA. Compania americana estimeaza ca va produce in acest an la Craiova 60.000 de masini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unitati, modelul fiind destinat in principal pietelor externe.
Saptamana trecuta, Ford Romania a inceput productia motorului EcoBoost la Craiova, urmand ca in perioada 2012 - 2015 sa fie produse 800.000 de astfel de propulsoare la fabricile din Romania si din Germania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS