Jan Gijsen, presedintele Ford Romania: “Craiova este locul unde sa fii acum in Europa”. Ce proiecte are si cati oameni mai angajeaza
Ford Europa a finalizat cu sase luni mai devreme investitiile de 675 mil. euro in cadrul uzinei de la Craiova si a demarat productia motorului Ecoboost, ultimul pas inaintea demararii productiei monovolumului B-Max luna viitoare, scrie Ziarul Financiar.
In conditiile in care la nivel european se anunta o noua recesiune, iar constructorii auto reduc productia de masini sau chiar inchid pentru anumite perioade de timp uzine, la Craiova Ford lanseaza noi modele in productie, dar si angajarea de personal suplimentar.
"Atunci cand am inceput aici, obiectivul a fost sa construim o uzina de la zero si asta am facut. Este o uzina noua, o uzina care creste si este locul cel mai bun in care poti fi astazi chiar si in situatia economica actuala. Noi suntem aici intr-o situatie complet diferita fata de alte uzine auto din Europa de Vest", a spus Jan Gijsen, presedintele Ford Romania si executivul Ford direct responsabil de uzina auto de la Craiova.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri in trei cilindri, supraalimentat este disponibil in doua variante de putere de 100 si 125 CP si va echipa modelele Focus, B-Max (produs la Craiova) si C-Max. In viitor se ia in calcul ca acest motor sa echipeze chiar si Mondeo, modelul de clasa medie al constructorului. Capacitatea instalata a uzinei de motoare este de 350.000 de unitati, mai mare decat cea programata initial, de 300.000.
In ceea ce priveste productia efectiva, aceasta va fi de 30.000 in acest an, cu un singur schimb de productie, in care vor lucra 400 de angajati ai uzinei, pentru ca anul viitor sa urce intai la doua schimburi si ulterior la trei pentru a se atinge o productie de peste 150.000 de motoare.
In ceea ce priveste numarul salariatilor Ford a demarat un program de recrutare de 500 de noi angajati la uzina, odata cu anuntul demararii productiei lui B-Max Luna viitoare. Pe de alta parte, 250 de angajati vor fi "stimulati" cu salarii compensatorii sa paraseasca compania. "Am avut angajati de pe vremea Daewoo care erau responsabili de vanzari si marketing, iar posturile lor nu mai erau necesare. Le-am dat posibilitatea sa se retraga mai devreme", a spus seful Ford.
In ceea ce priveste recrutarea de personal suplimentar "trebuie sa vedem cum va evolua piata in 2013 si exista posibilitatea sa recrutam noi angajati in afara celor 500 de salariati din acest an."
Pe acelasi subiect: