Ford: Viitorul in Europa, amenintat de masurile de austeritate ale guvernelor. Compania renunta la muncitorii temporari si scurteaza zilele de lucru
Capacitatea de productie a Ford Motor in Europa depinde de cat de lunga va fi perioada in care cererea de pe piata din regiune va ramane redusa, a declarat Stephen Odell, seful diviziei europene a celui mai mare producator auto din SUA, intr-un interviu pentru Bloomberg.
Ford are fabrici in mai multe tari europene, intre care Romania, Germania, Franta, Spania, Belgia, Marea Britanie si Rusia.
Grupul are nevoie de capacitate disponibila pentru a profita de o eventuala revenire a pietei, insa grupul are un istoric de "adaptare" a productiei si va evalua viitorul fabricilor daca situatia o va impune, a spus Odell.
Vanzarile auto din 30 de tari europene au totalizat 13,6 milioane de unitati anul trecut, mai putin fata de maximul record de 19 milioane de unitati atins in 2007 si sub nivelul, mai "normal", de 17 milioane de unitati, despre care Odell crede ca nu va fi atins inca 4-5 ani.
Pe termen scurt, Ford va analiza reducerea numarului de locuri de munca si se va baza pe noi modele pentru a-si creste vanzarile, a adaugat el.
"Este treaba noastra sa fim profitabili la orice nivel se afla piata. Renuntam la muncitorii temporari, reducem orele de munca si vom continua sa facem asta. In privinta capacitatii vom fi atenti. Va trebui sa abordam o viziune pe termen lung referitor la cum evolueaza industria in jurul crifrei de 14 milioane de unitati", a spue seful Ford Europa.
Ford renunta la cateva zile lucratoare la uzinele din Valencia si Koln si a limitat rata zilnica la o a doua fabrica din Germania, din Saarlouis. Productia din Europa in al doilea trimestru va fi cu 65.000 de autovehicule sub nivelul din perioada similara a anului trecut, echivalent cu o reducere de 15%.
Piata europeana definita de Ford se va contracta de la 15,3 milioane de unitati anul trecut la 14 milioane de unitati. Grupul american se asteapta la mentinerea unei cote de piata de 8,3%. Totusi, piata europeana a fost profitabila in sase din ultimii opt ani, iar deciziile de reducere a capacitatii si reevaluare a fabricilor "nu sunt pe termen scurt", a spus Odell.
Estimarile vizeaza piata europeana formata din 19 tari cheie pentru Ford: Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia si Elvetia.
De asemenea, grupul clasifica Rusia, Turcia si Romania drept piete importante. Divizia Ford Europa este responsabila in total pentru 51 de piete in total, inclusiv din Asia Centrala si Africa.
Ford detine in Romania o fabrica la Craiova, unde estimeaza ca va produce in acest an 60.000 de masini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unitati, modelul fiind destinat in principal pietelor externe. Grupul a preluat in 2007, de la statul roman, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligatia sa realizeze pana la 19 martie 2012 investitii tehnologice si de mediu de 675 milioane euro si un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS