Invinsa de propria moneda prea puternica, aceasta putere ramane fara producatori auto. Toyota inchide ultima fabrica si marcheaza sfarsitul unei industrii cu o traditie de peste 100 de ani
Australia nu va mai avea productie auto peste trei ani. Toyota anunta ca va inchide in 2017 fabrica de la Melbourne, cu 2.500 de angajati, dupa ce Ford si General Motors au luat decizii similare anul trecut, transmite Bloomberg.
Toyota produce autovehicule in Australia, din 1963. Compania japoneza si-a motivat decizia printre altele acuzand costurile ridicate si posibilitatile slabe de a realiza economii semnificative.
"Am facut tot ce ne-a stat in putinta pentru a transforma afacerea, dar realitatea este ca sunt prea multi factori pe care nu ii putem controla si care fac ca productia auto sa nu fie viabila in Australia. Operatiunile noastre de productie au continuat sa inregistreze pierderi, in pofida eforturilor noastre", a declarat intr-un comunicat presedintele Toyota Australia, Max Yasuda.
Plecarea Toyota marcheaza sfarsitul industriei auto australiene, cu 113 ani de traditie, pe fondul scaderii vanzarilor, anvergurii reduse a fabricilor din tara, care limiteaza posibilitatile de reducere a costurilor, si aprecierii dolarului australian, care a urcat cu 50% in perioada 2009-2012, determinand reducerea puternica a preturilor masinilor de import.
Ford a anuntat in luna mai a anului trecut ca va opri productia din Australia incepand din octombrie 2016.
General Motors a anuntat in decembrie ca se va retrage din tara in 2017.
Toyota este cel mai mare exportator auto din Australia. Aproximativ 73% din productia australiana din 2012 a companiei japoneze, constand in peste 100.000 de automobile, a fost vanduta la export.
Australia a pierdut aproape 30.000 de locuri de munca in industria prelucratoare in perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS