Noul SUV Porsche, la superoferta. Pariu cu piata sau calitate germana la bani putini? Se lanseaza anul acesta
VW vrea sa bata recordul de 200.000 de masini pe an cu noul SUV.
Planul trustului VW pentru brand-ul Porsche era sa creasca vanzarile la 200.000 de unitati pe an pana in 2018. Au crescut mult sperantele de profit.
La inceputul anilor ’90, Porsche era una dintre marcile de la care se astepta mult, dar producea putin – venituri de 1 mld. euro. Acum, compania e pe plus 14 mld. $.
Constructorul a facut miscari de piata foarte bune, iar boom-ul a fost Cayenne – anticipat un dezastru de catre fani, dar cu succes comercial impotriva predictiilor.
In 2012, Porsche a vandut 143.000 de masini, din care un pic peste 50% au fost numai Cayenne-uri. Profitul brut al companiei pe primul semestru din 2013 a fost de 1.3 mld. euro din 78.000 de unitati vandute.
Desi Volkswagen controleaza Porsche, politica de preturi si strategiile sunt complet diferite. In acelasi sezon 2013, s-au vandut 2.4 milioane de masini, insa profitul operational a fost cu numai 200 mil. euro mai mare. Audi a mers foarte bine, cu 2.6 mld. euro profit si 700.000 de masini date.

Noul SUV, Macan (doar schite aparute pe net, mai mult sau mai putin oficiale), e gata sa devina blockbuster pentru Porsche, cu vanzari mai importante cantitativ decat Cayenne. Previziunile trec de 65.000 de bucati in primul an de vanzare (2014).
Asta pe langa celelalte masini din gama. Adunate cu cele 143.000 de masini vandute in medie intr-un an, inseamna un total care trece pragul de 200.000 unitati – targetul fixat pentru 2018. Asta inseamna noi provocari comerciale pentru 2018, chiar daca sefii Porsche contrazic asta.
Macan va fi cel mai ieftin Porsche, cu pret de start 45.000 de euro, sub cel al unui Boxster (50.000 euro). Cayenne, cel mai mare SUV Porsche si dupa aparitia lui Macan, ramane cel mai scump – 60.000 euro pret de start.
Directorii Porsche nu vad noul Macan ca pe un pas in spate si cred ca in continuare Porsche va ramane un brand select, nu de volum, la cota de piata actuala – 0.2% in toata lumea.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS