Noi reguli de circulatie pe drumurile publice: ce amenzi risca soferii care transporta copii fara centura sau scaune speciale
Soferii care nu transporta copiii cu centura de siguranta sau in dispozitive de fixare in scaune speciale omologate risca sa primeasca, de duminica, patru sau cinci puncte de amenda, adica pana la 450 de lei, conform unei ordonante publicate in Monitorul Oficial, scrie Mediafax.
Ordonanta de urgenta nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost modificata si completata printr-o ordonanta publicata in Monitorul Oficial din 29 august.
Una dintre completarile aduse legislatiei rutiere aduce sanctiuni pentru soferii care nu transporta copiii in conditii de siguranta.
Astfel, va fi sanctionata cu trei puncte de penalizare "nerespectarea obligatiei conducatorului de autovehicul de se asigura ca persoanele minore poarta centuri de siguranta sau sunt transportate in dispozitive de fixare in scaune pentru copii omologate".
"La asta se adauga patru sau cinci puncte de amenda, care inseamna, in bani, 360 sau 450 de lei, tinand cont ca un punct de amenda este 90 de lei in prezent. Amenda se reduce la jumatate daca este platita pe loc. Practic, noutatea o reprezinta sanctionarea soferului care transporta copii fara respectarea regulilor de siguranta. Regulile existau si pana acum - scaun special pentru copiii pana in trei ani si centura de siguranta pentru cei de pana la 12 ani -, insa nu exista posibilitatea de a sanctiona direct soferul autovehicului", a precizat seful Directiei Rutiere a Politiei Romane, comisarul sef Florin Bracea.
Aceeasi sanctiune o vor primi soferii care transporta copii in varsta de pana la trei ani in autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranta, cu exceptia celor destinate transportului public de persoane, precum si a taxiurilor, daca in acestea din urma ocupa orice alt loc decat cel de pe scaunul din fata.
"Copiii cu varsta de peste 3 ani, avand o inaltime de pana la 150 cm, pot fi transportati in autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranta doar daca ocupa, pe timpul transportului, orice alt loc decat cel de pe scaunul din fata", mai prevede noul act normativ.
Probele biologice vor putea fi recoltate si la locul accidentului
Ordonanta aduce noutati si in ceea ce priveste locul unde se poate face recoltarea mostrelor biologice. Astfel, acestea vor putea fi recoltate si in ambulante avand echipaj cu medic ori autospeciale cu aceasta functie apartinand Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD).
"Medicul, asistentul medical sau persoana cu pregatire medicala de specialitate din echipajul ambulantei sau autospecialei apartinand SMURD, care intervine la evenimentele in legatura cu traficul rutier, poate recolta mostre biologice in masura in care prin aceasta nu se afecteaza acordarea asistentei medicale de urgenta sau de prim ajutor, precum si in situatia in care persoana implicata intr-un accident de circulatie refuza transportul de urgenta la o unitate sanitara sau starea sa de sanatate nu impune acest transport", prevede ordonanta.
Potrivit initiatorilor actului normativ, aceasta noutate a avut ca ratiune logica si practica urmatoarele considerente: situatiile practice in care la locul unui eveniment rutier se prezinta echipajul ambulantei pentru a acorda ingrijiri medicale, fara a mai fi necesara deplasarea ulterioara a victimei la spital (inclusiv in situatia in care aceasta refuza internarea); norma juridica din Codul de procedura penala [art.190 alin.(8)] potrivit careia recoltarea trebuie facuta in cel mai scurt timp inclusiv de catre o persoana cu pregatire medicala de specialitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS