Nissan renunta la constructia de masini de lux alaturi de Daimler
Nissan
Constructorul auto japonez Nissan, controlat de Renault, a decis sa opreasca dezvoltarea de automobile de lux in parteneriat cu rivalul german Daimler, au declarat pentru Reuters surse din interiorul celor doua companii.
In anul 2010, Renault si Nissan au decis sa isi extinda parteneriatul cu grupul Daimler. In cadrul acestui parteneriat Mercedes Benz a decis sa asambleze o utilitara la o uzina Renault din Franta iar pe segmentul premium marca Infiniti de la Nissan a inceput sa utilizeze platforma "MFA" de la Mercedes Classe A pentru propriile sale vehicule compacte Q30 si QX30.
Insa, potrivit surselor, in luna octombrie a anului trecut Nissan a decis ca marca sa premium Infiniti nu va utiliza platforma 'MFA2', o arhitectura imbunatatita dezvoltata de Daimler cu sprijinul Nissan, pentru ca vanzarile si tarifele vehiculelor Infiniti nu au atins un nivel care sa permita absorbirea costurilor cu platforma Mercedes.
"Nu a fost posibil sa se ajunga la un acord pe baza platformei MFA2. Obiectivele fixate de Infiniti au fost dificil de atins", a declarat una dintre surse.
Decizia de a suspenda impartirea de noi platforme de vehicule ar putea afecta rentabilitatea noii uzine de asamblare de la Aguascalientes, Mexic, la care Nissan si Mercedes preconizau sa utilizeze aceiasi platforma pentru a reduce complexitatea si costurile de productie.
In doua comunicate de presa separate, Daimler si Nissan au precizat ca vor demara programe in comun doar cand sunt benefice pentru ambele parti, fara a raspunde in mod precis la intrebarile referitoare la viitorul platformei MFA 2.
Decizia celor de la Nissan scoate in evidenta dificultatile cu care se confrunta constructorul nipon in a face din marca sa Infiniti un jucator important pe piata automobilelor de lux. Primul model Infiniti a fost lansat in 1989 la fel ca si primul Lexus, marca de lux a rivalului Toyota, insa vanzarile acestuia din urma cu crescut semnificativ mai rapid iar in prezent sunt de trei ori mai mari decat cele ale Infiniti.
In 2016, un numar de 230.000 de autovehicule Infiniti au fost vandute la nivel global, dintre care doar 16.000 in Europa, mai putin de 5% din vanzarile globale ale Nissan si departe de cele doua milioane de vehicule livrate de Mercedes.
Renuntarea la dezvoltare in comun de automobile de lux nu afecteaza partajarea de motoare intre Infiniti si Mercedes sau proiectele in comun pe segmentul automobilelor mici intre Renault si Smart. Insa dezvoltarea in comun de automobile premium la uzina din Mexic era "unul din cele mai mari proiecte intre alianta Renault-Nissan si Daimler", declara Carlos Ghosn in luna septembrie 2014, cand a dezvaluit acest program.
In consecinta, uzina de la Aguascalientes, Mexic, va trebui sa se multumeasca cu o singura linie de amsablare mai putin eficienta pentru ca modelele Mercedes vor alterna cu modelele Infiniti utilizand arhitectura Renault-Nissan. Este vorba de o noua problema pentru industria auto mexicana dupa ce presedintele SUA Donald Trump a promis ca va taxa importurile de automobile produse in Mexic.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS