Reprezentantii ministerului au mers la centrul tehnic Okazaki (centrul Japoniei) pentru a realiza o prima inspectie "in situ", conform canalului public de televiziune NHK.

Acesta a precizat, de asemenea, ca administratia a dat termen companiei pana pe 27 aprilie pentru a prezenta un raport privind aceasta falsificare a datelor, a carei marire reala inca nu se cunoaste.

Totodata, au fost solicitate si altor companii din sector rapoarte privind metodele utilizate in probele de eficienta, data fiind posibilitatea de a exista mai multe nereguli.

Cazul contribuie la inrautatirea "reputatiei" sectorului, aflat in dificultate dupa scandalul privind falsificarea emisiilor de catre Volkswagen, care a manipulat softul a 11 milioane de autovehicule diesel pentru a reduce nivelul de gaze poluante eliminate in timpul testelor.

Mitsubishi Motors a recunoscut miercuri ca angajatii sai au modificat presiunea aerului din anvelope in timpul probelor pentru evaluarea consumului la patru modele de mini vehicule (masini cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi), din care au fost vandute 625.000 de unitati in Japonia.

Ca urmare, aceste autoturisme (din care majoritatea, circa 468.000, a fost comercializata de compania Nissan Motor) au fost vandute cu falsa garantie ca au un consum - una dintre caracteristicile care permit mini vehiculelor sa fie competitive - cu 5-10% mai eficient decat in realitate.

In plus, probele au fost realizate cu standarde care nu au mai fost omologate de Guvernul nipon din 2002.

Analisti: Scandalul ar putea ingropa compania nipona. Actiunile se prabusesc pe bursa


Unii analisti considera ca aceasta manipulare ar putea dauna grav companiei, producatorul de autovehicule nipon dispunand in prezent de mai putina lichiditate, dupa ce, deceniul trecut, a fost salvat financiar de alte companii din conglomeratul Mitsubishi.

Cazul ar putea forta compania inclusiv sa returneze Guvernului ajutoarele publice "atasate" acestor modele, daca se stabileste ca ele nu indeplinesc standardele de mediu cerute pentru respectivele subventii, din cauza falsificarii,

Valoarea actiunilor Nissan a crescut joi la bursa, dupa ce s-a anuntat ca producatorul auto nipon a fost primul care a gasit date contradictorii la rezultatele testelor de eficienta energetica si a cerut verificarea acuratetii informatiilor referitoare la rezistenta la frecare si rezistenta aerului. La Bursa de la Tokyo, titlurile Nissan au urcat cu 3,1%, la 1.048 yeni, in timp ce actiunile Mitsubishi Motors au scazut cu 20,5%, la 583 yeni.

Mitsubishi a descoperit ca datele erau false in urma derularii unei anchete interne, ale carei rezultate au fost transmise autoritatilor nipone, a anuntat presedintele companiei. Seful Mitsubishi a adaugat ca s-a luat decizia opririi productiei si comercializarii tuturor modelelor mentionate si a cerut "scuze sincere" consumatorilor afectati, carora compania le va oferi compensatii.

Modelele de mini vehicule sunt foarte populare pe piata japoneza, tocmai datorita costurilor reduse de intretinere, consumului mai eficient de combustibil si dimensiunilor reduse. Anul trecut, Mitsubishi a vandut in Japonia aproximativ 100.000 de vehicule, din care 60.000 sunt mini vehicule.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Scandalul de la Mitsubishi survine in contextul in care si producatorul german Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.