Simbolul Londrei va fi produs de Nissan, in Spania
Nissan Taxi
Nissan a prezentat luni propria sa versiune a emblematicului taxi negru londonez, care va fi lansata in decembrie, inaintea unei variante electrice, relateaza AFP.
Taxiurile Nissan, construite pe platforma producatorului japonez, circula deja pe strazile din New York si Tokyo, dar noua versiune a fost reconfigurata pentru a semana mai mult cu cele londoneze. Schimbarile includ faruri rotunjite si o grila redesenata, precum si iluminare cu LED pentru o mai buna vizibilitate a siglei de taxi.
Noile specificatii se aliniaza, de asemenea, normelor specifice capitalei britanice, conform carora niciun taxi nu trebuie sa aiba o raza de intoarcere mai mare de 7,5 metri. Desi poate parea o cerinta mai ciudata, aceasta este necesara pentru a permite masinilor sa execute viraje in forma de U pe strazile inguste ale Londrei.
Producatorul nipon se asteapta ca primele masini cu aceasta destinatie sa iasa de pe linia de asamblare in luna decembrie. Vehiculul, in forma sa de baza, va fi produs intr-o fabrica deja existenta din Barcelona, dar modificarile vor fi operate in Anglia. Totusi, asta nu inseamna ca acestea vor avea loc la uzina din Sunderland, care produce deja peste jumatate de milion de masini anual.
“Vor fi create niste locuri de munca in plus, dar nu avem inca detalii si ramane sa ne hotaram unde se vor desfasura operatiunile”, a declarat Andy Palmer, directorul de planning al Nissan, pentru Wall Street Journal.
Nissan intra pe aceasta piata la scurt timp dupa ce producatorul dintotdeauna al clasicelor taxiuri londoneze a fost readus la viata din faliment de catre chinezii de la Zhejiang Geely Holdin Group.
Productia taxiurilor negre a fost sistata toamna trecuta, cand Manganese Bronze, compania producatoare, a fost nevoita sa recheme de urgenta in service toate masinile. Problema era una destul de serioasa, la sistemul de directie, care ii impiedica pe soferi sa vireze corect. O rechemare in service, similara ca amploare, a avut loc si in 2008. La acel moment 5.000 de masini au fost revizuite dupa ce cateva dintre ele au luat foc.
Li Shufu, presedintele Geely, care detine si Volvo, sustine ca reinceperea productiei a insemnat si crearea a 66 de locuri de munca. Dupa ce va fi complet functionala, linia de productie va scoate aproaximativ zece taxiuri pe zi, cinci zile pe saptamana. Compania se asteapta sa exporte aproximativ jumatate din cele 2.000 de masini pe care le va produce in primul an, dupa ce a incheiat contracte de furnizare cu Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite si Azerbaijan.
Geely a promis o investitie de 150 milioane de lire sterline in in fabrica LTC din Coventry si dezvoltarea unui nou model TX5 in urmatorii cinci ani. De asemenea, planuieste sa isi extinda productia si in alte fabrici din Marea Britanie. La Coventry, in ultimii 60 de ani au fost construite peste 130.000 de taxiuri negre.
Potrivit reprezentantilor retelei de transport londoneze, in prezent, pe strazile capitalei britanice exista 25.000 de soferi licentiati de taxi si 22.500 de taxiuri inscrise. Dintre acestea, putin peste 20.000 sunt produse de LTC, dar Palmer sustine ca pretul competitiv ii face pe cei de la Nissan increzatori ca vor reusi sa acapareze o bucata importanta din piata.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS