Nissan vrea sa introduca pe piata primele masini autonome, pana in 2020
Nissan Motor, producatorul auto japonez care a devenit lider pe piata vehiculelor electrice cu modelul Leaf, vrea sa repete succesul prin intermediul masinilor autonome pe care intentioneaza sa le ofere pe piata pana in 2020, relateaza Bloomberg, preluat de Mediafax.
"Vom fi capabili sa aducem pe piata vehicule complet autonome, la un pret accesibil, pana in 2020", a declarat Andy Palmer, vicepresedinte executiv al Nissan.
Nissan vrea sa devina lider pe segmentul masinilor care se conduc singure, prin crearea de sisteme electronice capabile sa previna accidentele si ranirile. Aceste sisteme pot reduce si blocajele in trafic, prin reorientarea vehiculelor, ceea ce ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Compania japoneza a vandut peste 75.000 de vehicule electrice Leaf la nivel mondial, de la sfarsitul lui 2010. Incluzand partenerul de alianta Renault, cele doua companii au livrat circa 100.000 de masini electrice.
Nissan a prezentat modele autonome Leaf la o fosta baza militara din Irvine, California, masinile robotizate transportand pasageri in conditii de trafic urban simulat.
Palmer a explicat ca tehnologia necesara automobilelor autonome exista deja, inclusiv sistemul de navigatie si directia electronica, iar senzorii si tehnologia de monitorizare a drumului sunt in faza de rafinare.
"Tehnologia masinilor autonome exista deja. Oricat de stiintifico-fantastic ar suna, masinile care se conduc singure, nu se ciocnesc niciodata si reduc aglomeratia in trafic sunt pe cale de aparitie", a declarat Karl Brauer, analist la Kelley Blue Book.
Nissan, al doilea mare producator auto japonez dupa Toyota, dezvolta sistemul in cadrul grupului, dar vrea sa colaboreze cu companii precum Google, care a promovat in ultimii ani sistemele de masini autonome.
Mai multe despre:
#Nissan#masina fara sofer
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS