Nissan lanseaza o masina de 3.000 de dolari, sub marca Datsun
Producatorul auto nipon Nissan, la care Renault detine o participatie de 43,4%, intentioneaza sa relanseze marca Datsun, iar compania spera sa stabileasca noi minime in privinta pretului, oferind cel mai ieftin model la circa 3.000 pana la 5.000 de dolari, scrie cotidianul Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Cel mai mic pret este la aproape o treime fata de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vandut in Mexic pentru 8.000 de dolari.
Nissan are in plan sa ofere sase modele Datsun, asteptate pentru inceputul anului 2014, la preturi care nu vor fi depasite decat de cativa producatori specializati in modele mici din China si India, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Marile companii auto nu au reusit inca sa dezvolte strategii care sa le permita sa acceseze profitabil cel mai de jos segment al pietelor emergente, chiar daca aceste tari formeaza, deja, jumatate din piata auto mondiala.
Strategia pe ansamblu a Nissan si alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au infruntat o anumita opozitie in cadrul companiei si va produce ingrijorare unor analisti si iubitorilor de masini, noteaza Wall Street Journal (WSJ). In zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar pretuit pentru designul elegant si inovatii.
Pentru a putea aduce pretul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care si oficialii Nissan afirma ca va fi dificil de atins, compania va trebui sa renunte la caracteristici care sunt de mult timp standard in SUA, insa nu si pe pietele emergente, de la transmisie automata la set complet de airbaguri.
Renasterea Datsun ca brand foarte ieftin a inceput dupa ce producatorul indian Tata Motors a anuntat planuri de a construi o masina sub 3.000 de dolari. Ghosn a fost uimit de anunt, intrucat pana atunci i s-a spus ca o masina nu poate fi construita pentru mai putin de circa 6.000 de dolari, noteaza WSJ. Seful Nissan a cerut unei echipe de specialisti, Nissan Exploratory Team, sa caute modalitati de a construi o masina ieftina mai buna.
Grupul a lansat un proiect secret numit "Masina de 3.000 de dolari" in 2007 si a ales India pentru studii despre ce vor cumparatorii si, mai ales, la ce se poate renunta pentru a face masina mai ieftina. Doi ani mai tarziu, Tata Motors a lansat Nano, insa vanzarile au fost dezamagitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing gresite.
Pe acelasi subiect: