Daimler ocoleste din nou Romania. Nemtii deschid a doua fabrica in Ungaria, unde investesc 1 mld. euro. Ce masini vor produce aici
Grupul german Daimler AG va investi in urmatorii ani un miliard de euro in a doua fabrica din Ungaria, la Kecskemét, unde va produce masini Mercedes-Benz cu tractiune integrala, transmite Reuters, preluata de Agerpres.
"Vom infiinta o facilitate de productie eficienta, in care se va derula constructia masinilor pe o linie de asamblare flexibila", a afirmat Markus Schaefer, membru al Consiliului de Administratie al Mercedes-Benz Cars.
Investitia va crea aproximativ 2.300 de noi locuri de munca, a anuntat Daimler.
La Kecskemét au fost produse anul trecut peste 180.000 de vehicule compacte Mercedes-Benz.
Uzina Daimler de la Kecskemet, 100 de kilometri sud-est de Budapesta, a inceput productia comerciala a modelului B class in luna martie 2012. In 2013, aceasta uzina a inceput sa produca si modelul CLA coupe, iar din 2015 modelul CLA Shooting Brake.
Divizia din Ungaria a Mercedes-Benz asigura aproximativ 4.000 de locuri de munca si se bazeaza pe 32 de furnizori locali. In 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebes, in Romania, unitatea de productie pentru montaj cutii de viteza automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.
In luna mai, Daimler anunta ca va investi aproximativ 500 milioane de euro in noua fabrica de motoare din Polonia, unde vor fi create sute de locuri de munca, pentru a-si extinde capacitatile de productie din afara Germaniei. Stirea venea in contextul in care, in Romania, s-a vehiculat in repetate randuri posibilitatea ca nemtii sa construiasca o fabrica de masini in vestul tarii.
In 2014, Daimler a inaugurat oficial, la Sebes, in Romania, unitatea de productie pentru montaj cutii de viteza automate pentru autoturismele de lux Mercedes - Benz, care a intrat in productie in aprilie 2016.
La ceremonia de inaugurare a fabricii de la Sebes a participat si premierul de atunci Victor Ponta, care a facut aluzie la posibilitatea ca Daimler sa construiasca masini in Romania. “Ca orice roman, imi doresc ca la un moment dat de la cutii de viteze sa ajungem poate si la un autoturism Mercedes fabricat in Romania", spunea, in 2014, Victor Ponta.
El a mai amintit si de ajutorul de stat acordat de Guvern concernului Daimler pentru acesta investitie, spunand ca nu este "un cadou dat de statul roman", ci este, de fapt, "o participare la o investitie care aduce atat de multe beneficii", iar acest ajutor de stat se va intoarce in final in bugetul Romaniei.
Posibilitatea construirii unei uzine Mercedes in Romania a fost adusa in discutie de mai multe ori de autoritatile de la Bucuresti, inca din 2010, din timpul guvernarii PDL.
Ulterior, presa de la Budapesta a scris despre posibilitatea ca Daimler sa-si mute o fabrica din Ungaria in Romania, ca urmare a masurilor nepopulare luate de premierul maghiar Viktor Orban. Producatorul german a ales in 2008 Ungaria pentru noua fabrica Mercedez-Benz, in conditiile in care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat si Romania si Polonia.
In prezent, Daimler produce in Romania doar componente de masini. Filiala Daimler din Romania, Star Transmission, a fost infiintata in 2001, iar in prezent are in fabricile de la Cugir si Sebes aproximativ 1.800 de angajati si va ajunge la finalul anului 2016 la circa 2.300 de angajati.
Noua fabrica de la Sebes, Star Assembly, a inceput productia in 2016, urmand ca in cadrul acestei unitati sa se asambleze cutiile de viteze automate in noua trepte 9G-TRONIC. Investitiile de la Sebes se ridica, potrivit oficialilor Daimler, la peste 300 de milioane de euro si vor fi create peste 500 de locuri de munca.
Star Transmission produce la Cugir roti dintate, axe si componente prelucrate pentru motoare, cutii de viteze si sisteme de directie, tot aici aflandu-se si doua centre de tehnologii si de instruire.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS