Modele Dacia cu viata scurta. Prototipuri "mesterite" de-a lungul anilor de inginerii de la Mioveni
Inca de la deschiderea fabricii de la Colibasi (acum Mioveni), inginerii de la Dacia s-au jucat cu modelele, in incercarea lor de a tine pasul cu moda in materie de masini. Si daca unele dintre acestea au ramas doar in stadiul de prototip, altele au fost produse in doar cateva exemplare sau au fost dedicate doar unei categorii de romani, respectiv conducerii Partidului Comunist.
Prietenia dintre Dacia si Renault nu este noua si nu dateaza doar din 1999, de cand uzina de la Mioveni a devenit parte a grupului francez.
Inca de la deschidere, din 1966, fabrica a fost construita in urma unui acord intre autoritatile comuniste si producatorul de masini Renault, care prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia.
Asa se face ca mai multe modele realizate la Mioveni seamana mai mult sau mai putin cu autoturismele produse de compania franceza sau sunt copii ale acestora.
Cu totii ne aducem aminte de Dacia 1.100, Dacia 1.300 sau Dacia 1.310, care au circulat pe soselele Romaniei ani la rand si erau singurele masini pe care romanii si le permiteau la vremea respectiva.
In uzina de la Mioveni, dar si in diferite service-uri, au fost realizate de-a lungul anilor mult mai multe modele care, dintr-un motiv sau altul, fie nu au iesit niciodata la lumina, fie au fost produse in numar limitat si doar pentru elita comunista.
Iata mai jos cateva dintre aceste modele:
1. Dacia Brasovia un prototip coupe modificat la Service-ul din Brasov in anul 1980.
2. Dacia MD87 este un prototip realizat in anul 1987 ce dispunea un motor central si ulterior faruri escamontabile
3. Dacia 2000 a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in numar limitat, avand doar 2 culori: negru si albastru inchis, si a fost rezervata doar elitei PCR.
4. Dacia D6 (Estafette) este prima furgoneta produsa vreodata de Automobile Dacia, fiind o replica a modelului francez cu acelasi nume, Renault Estafette. A fost produsa intre 1975 si 1978 fiind realizate 842 de modele.
5. Dacia 1308 Jumbo (1990) a fost un prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.
6. Dacia Convertible a fost un proiect al celor de la UAMT Oradea. A fost proiectata si omologata pentru a fi introdusa in productie de serie mica la aceasta uzina. Pana la urma s-a renuntat la proiect, considerandu-se o investitie nerentabila si avand si o oarecare opozitie din partea uzinei mama UAP.
7. Dacia 1306, realizat in 1994, este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.
8. Dacia 1310 Break Limousine a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile
9. Dacia Solenza Break
10. Dacia Hamster 4WD Hibrid
11. Dacia Logan Cabrio este un showcar realizat de K9 Service.
12. Dacia Duster (2009)
Vedeti modele in GALERIA FOTO de mai jos.
Sursa: automobileromanesti.ro
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS