Primăria Capitalei vrea să cumpere 42 de autobuze electrice pe bani europeni
După Cluj, Bucureștiul ar urma să fie al doilea oraș din țară în care vor circula autobuze electrice. Contrar însă glumelor cu ardeleni, în Capitală este cale mai lungă şi mai lentă de la zis, până la făcut.
Abia a fost aprobat un “studiu de oportunitate” pentru 100 de astfel de autobuze, la doi ani distanță, de când primarul general, Gabriela Firea, a făcut promisiuni. Așa că mai durează până când autoritățile vor primi și fonduri europene ca să le cumpere. Între timp, călătorii din București fac saună în mijloacele de transport în comun.
Consilierii au votat un “studiu de oportunitate” pentru a demonstra că sunt necesare 100 de autobuze electrice. Documentul ar urma să fie folosit pentru a solicita fonduri europene de peste 180 de milioane de euro.
Potrivit proiectului, 14 trasee din capitală ar urma să aibă autobuze electrice, cu staţii de încărcare la capete. Cele mai multe, 14, vor fi pe traseul autobuzului 335, care traversează oraşul de la nord la sud.
”Noi ne-am exprimat deja intenţia să achiziţionăm 100 de tramvaie şi 100 de autobuze electrice. În martie guvernul a majorat suma pentru Bucuresti-Ilfov, aşa că am făcut acest lucru. Nu este vorba de încetineală şi de superficialitate. Termenul a fost extrem de strâns”, a transmis Gabriela Firea.
”
De când a fost anunţat proiectul şi până acum le-a luat mai bine de un an, dar studiul a fost făcut în grabă, pe repede înainte pentru că se vede că este şi prost. Când vor veni autobuzele? Pentru că asta îi interesează pe oameni. Estimez că aproximativ doi ani de zile”, a transmis Ciprian Cucu, consilier PNL.
Jumătate din cele 1000 de autobuze care circulă acum în Bucureşti nu au aer condiţionat.
Clujul are deja 10 autobuze electrice luate cu fondurile nerambursabile elveţiene, dar autorităţile au început proiectele cu mult înaintea celor din Bucureşti.
Bucureştiul a semnat contractul pentru 400 de autobuze noi diesel din Turcia, care nu au venit încă. Iar licitaţia pentru cele 250 de tramvaie noi a fost pentru moment anulată.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS