Am facut un experiment si am intrebat intr-un targ auto kilometrajul masinilor aflate la vanzare. Material filmat cu o camera ascunsa.

Pentru a verifica, luam seriile de sasiu si mergem la un importator oficial. Acesta are acces inclusiv la informatiile despre ultima verificare a masinii intr-un service din Europa inainte de a fi trimisa in Romania.

"Anul trecut avea 177.000 de km. Cel care vrea sa vanda masina declara ca masina respectiva are 110.000 de km, o manipulare clara a kilometrajului" a povestit Bogdan Oprescu, manager garantie.

Revenim in targ si cerem explicatii: in unele cazuri, diferenta dintre kilometrajul anuntat si cel real este de aproape 100 de mii de kilometri.

Din pacate, clientii nu pot avea acces la baza de date a importatorilor. Abia dupa ce cumpara masina pot merge la un service-ul reprezentantei.

Toate datele despre o masina pot fi inscrise in prezent pe cheia ei. O memorie mobila a automobilului pe care daca o introducem intr-un dispozitiv special, instantaneu putem afla cati km are acum aceasta masina, dar si cati a avut la ultima citire.

"Noi estimam ca 80% dintre masinile importate au km dati inapoi" a spus Attila Okanuyi, reprezentantul unui site de vanzari auto. "Kilometri dati inapoi inseamna uzura mai mare. Cu cat uzura e mai mare cu atat frecventa defectiunilor creste" sustine si Alex Seremet, reprezentant unui importator auto.

Asa se face ca masina poate fi respinsa de autoritati la inmatriculare."20 la suta dintre ele sunt gasite cu defectiuni la prima prezentare, la franare si neconformitati la poluare" dezvaluie Cristian Bucur, reprezentant RAR.

Din pacate, nimeni nu poate fi tras la raspundere pentru manipularea kilometrajului, asta desi, in Europa legile ii pedepsesc pe cei care dau kilometrii inapoi.