O industrie plina de “bube”, defecte si falsuri. Masinile de care trebuie neaparat sa te feresti
Testate ca-n curtea scolii, certificate la gramada si cu nume gresite in engleza. Adevarul socant despre masinile care au invadat lumea.
Bernstein Reasarch este o agentie care face diverse studii calitative la cerere. Sigur ca unele sunt si din proprie initiativa in ajutorul pietei. Ultimul este de 200 de pagini numai despre industria de masini din China. Desi unii ar putea interpreta acest studiu ca pe o “comanda” de frica exploziei chinezesti pe piata aceasta, adevarurile din concluzii sunt sustinute de oameni “dinauntru” – angajati sau fost angajati la companii producatoare de masini.
In primele zeci de pagini ale cercetarii, Bernstein Research vorbeste despre baza industriei auto de masini in China. O industrie fara istorie care-si tradeaza nivelul submediocru inca de la nume – Great Wall, Chery (cu un singur “r”) sau Brilliance. Wall Street Journal a definit cultura corporatista Chery ca pe “un hibrid dubios de business comunist cu antreprenori privati”.
In studiul Bernstein se vorbeste si despre existenta unor aranjamente in presa pentru slavirea sau ingroparea anumitor brand-uri concurente intr-un concurs continuu de vanatoare dupa investitori straini (GM).
Unul dintre executivii care a deal-uit brand-uri mari pentru productie in China spune in raportul Bernstein ca aceste companii uriase nu-si asuma parteneriatele asa cum ar trebui. Singura exceptie este General Motors - in colaborare cu SAIC - care a investit miliarde de euro si a crescut numarul angajatilor cu 600% (2.500 de oameni acum).
Si Great Wall este apreciata si descrisa in mare parte pozitiv in acest studiu. Isi onoreaza furnizorii si colaboratorii la timp, lucru ce atrage respect si incredere in afacerile de azi.
Multi angajati, nu neaparat din top management, sunt distrusi in aceasta cercetare. In urma unor interviuri confidentiale, reiese ca sunt niste oameni greoi, nereformabili, multi au venit din sistemul politic inapoiat si se acopera unul pe altul cand gresesc.
Unul dintre oamenii interogati a vorbit despre copiile chinezesti dupa masini consacrate. O epoca intreaga de productie, cea recenta, se bazeaza pe modelul Toyota Corolla – cel mai vandut din toate timpurile, originalul, nu produsul chinezesc. Subansamblele sunt pur si simplu copiate sau comandate de la furnizori aftermarket si impachetate intr-o caroserie care seamana sau nu cu originalul.
Concluzia: industria chinezeasca de masini nu este in stare deocamdata sa creeze o masina cap-coada. Copierea si adaptarea este metoda de supravietuire, dar si de cucerire a pietei mondiale in momentul de fata. Este un proces simultan care curge in favoarea economiei chinezesti.
Unul dintre ingineri spune ca toti producatorii sunt obsedati de Volkswagen. Vor neaparat sa faca masini la fel ca Volkswagen. Problema este ca in loc sa faca un lucru simplu, clasic si eficient (ex: suspensie), ajung la ceva complicat pe care nu sunt in stare sa-l faca bine.
Piata auto din China nu functioneaza dupa niste reguli moderne care pot confirma calitatea pretinsa si promovata. Acolo unde marile marci auto investesc miliarde pentru rezultate, chinezii sunt la nivelul piticului. SI vorbim despre cercetare, o componenta decisiva pe o piata plina de competitie in orice segment.
Toyota si Volkswagen investesc undeva la 10 mld. $ anual in cercetare si dezvoltare. Chinezii nu trec de 100 mil. $. Seful de cercetare de la Geely povesteste in studiul Bernstein ca in toata China exista doar doua tuneluri de vant pentru testarea masinilor. Sunt costuri prea mari si prefera sa cheltuiasca banii pe dotari cum ar fi navigatia – dotari care iau ochii cilentilor.
Pentru analiza completa a producatorilor chinezi de masini, compania Bernstein a testat doua, un EC7 de la Geely si un H5 de la Great Wall. Dupa perioada de teste s-au trecut in raport defectiuni la alimentarea motorului cu benzina, puncte de sudura aiurea, rugina in anumite zone dupa cateva sute de km.
Concluzia generala si finala este ca industria de masini din China mai are vreo 10 ani de recuperat pana la nivelul civilizat de productie, cu tot ce inseamna stadiile unui proiect complet.
Exista si o speranta. Studiul Bernstein a luat la control una dintre masinile noi, modelul H6, urmatoarea generatie Great Wall H5. Progresele din punct de vedere al calitatii sunt destul de mari intr-o perioada scurta (15 luni). Informatiile despre raportul de 200 de pagini au fost publicate pe thetruthaboutcars.com.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS