Masina fara sofer chiar exista. Recunoaste culorile semaforului si se parcheaza singura VIDEO
Tehnica o ia inaintea timpurilor. Masina fara sofer exista si chiar a facut cu succes o tura pe soselele din Berlin, la o ora de varf. Vehiculul se deplaseaza singur datorita unui computer conectat la sistemul GPS, recunoaste culorile semaforului si are o multime de senzori sofisticati.
Masina are volan, doar ca nu il foloseste nimeni. Si totusi autoritatile preocupate de siguranta rutiera au insistat ca pe scaunul soferului sa stea cineva, pentru ca, in caz de ceva, sa preia controlul.
"Vehiculul nostru se pozitioneaza singur cu ajutorul unui receptor GPS. E capabil sa isi determine pozitia pe o harta digitala. In plus, informatiile culese de senzori si camere video sunt adunate si procesate de un computer, pentru ca vehiculul sa reactioneze la situatiile concrete din trafic", spune Tinosh Ganjineh, managerul proiectului AutoNOMOS.
In rest, automobilul fara sofer are sisteme diferite care actioneaza asupra acceleratiei, pedalei de frana si directiei. Deocamdata e doar un prototip care a costat 400 de mii de euro.
"Multe dintre tehnologiile folosite exista deja la masinile de serie. Ceea ce e nou si ar putea revolutia traficul sunt senzorii video, care recunosc culoarea semaforului si pozitionarea fata de alti participanti la trafic, inclusiv pietoni", mai spune Ganjineh.
Adica masina poate sa franeze daca,ii iese in fata un pieton aiurit sau daca pe sosea apare un obstacol neasteptat. Chiar si asa, companiile de asigurari n-au incredere intr-un vehicul controlat de un calculator care poate ceda sau poate fi "deturnat" de piratii informatici.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS