Masina care consuma de un euro la 100 de kilometri. De ce nu sunt atrasi romanii de automobilele electrice
Daca strainii o iubesc si o folosesc tot mai mult, romanii se tin inca la distanta de masina electrica. La aproape un an si jumatate de la prezentarea primei statii de incarcare a automobilelor nepoluante pe drumurile noastre, nu circula prea multe asemenea vehicule. Desi consuma curent de un euro la fiecare 100 de kilometri parcursi, preturile foarte mari ale masinilor electrice fac din ele obiecte de lux.
Pentru ca banii erau ultima sa problema, iar dorinta de a experimenta lucruri noi, electrizanta, Mihai si-a cumparat o masina electrica. Locuieste intr-un complex rezidential din Capitala si zi de zi plateste pentru drumul la serviciu doi lei dus-intors.
"Am dat 30 de mii de euro pe ea. Cheltuielile si intretinerea unui astfel de autoturism se amortizeaza in cinci ani de zile”, explica Mihai Marcolt, proprietarul unei masini electrice.
Mihai isi incarca masina in parcarea blocului, la o priza normala. Dureaza 8 ore. Energia consumata ajunge la 20 de lei pe luna, pentru 500 de kilometri parcursi.
"Fac o incarcare la 3 zile. Autonomia este de 120 de kilometri, asa ca pentru drumurile prin oras imi este de-ajuns. Am si uitat cat costa benzina la Peco, dar am un soc cand trebuie sa plec la drum lung cu o masina pe combustibil”, mai spune Mihai.
Iar socul arata asa: un plin de benzina pentru a parcurge acelasi numar de kilometri valoreaza 300 de lei, adica de 15 ori mai mult decat curentul consumat. In afara de priza, exista si incarcatoare ultra-rapide, de 30 de minute, care n-au ajuns deocamdata in Romania.
Din pacate, pretul unei masini electrice ii obliga pe soferi sa pastreze distanta. Modelele vandute la noi sunt cu peste 30 la suta mai scumpe decat aceeasi varianta pe motorina sau benzina.
Pe langa pret, si lipsa incarcatoarelor speciale reprezinta o problema. Daca in alte tari masinile electrice sunt peste tot, la noi au fost inmatriculate deocamdata doar 10.
Mai multe despre:
#masini electrice#industria auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS