"Daca in 2009, in mai mult de jumatate dintre ofertele auto second hand era vorba de masini importate, anul acesta ponderea lor a scazut la 30%. Odata cu majorarea taxei de poluare nu va mai renta aducerea masinilor de peste granita, astfel ca, in curand, vom asista la importuri auto second hand spre zero", a aratat directorul general al site-ului de oferte auto autovit.ro, Attila Okanyi.

El a explicat ca piata masinilor rulate se va axa pe flote de masini recuperate de firme de leasing si pe vehicule comercializate de dealeri care s-au orientat si spre acest segment.

La randul sau, directorul general al portatului auto.ro, Bogdan Axinia, spune ca achizitia de vehicule rulate nu va mai fi rentabila, intrucat preturile vor ajunge sa le echivaleze pe cele ale masinilor noi produse in Romania.

"Cred ca majorarea taxei de poluare este in beneficiul constructorilor locali, Dacia si Ford, si tot mai multi romani vor prefera sa cumpere aceste masini", a afirmat reprezentantul auto.ro.

El a adaugat ca, in prezent, pretul mediu de vanzare al unui autoturism second hand este de aproape 6.000 de euro, cu 21% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Conform unei analize autovit.ro, vechimea medie a autoturismelor rulate aflate la vanzare este de opt ani.

Inmatricularile de masini second hand au scazut in primele zece luni cu 18%, la 146.644 unitati, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor.

Ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, a anuntat, miercuri, ca taxa auto va fi majorata, de la 1 ianuarie 2011, cu 25 - 50%, pentru a stopa intrarea in Romania a masinilor second-hand.

Borbely a spus in ultimul an au fost aduse in Romania 120.000 de masini second-hand, din care multe mai vechi de zece ani.