Lovitură de la CE pentru giganții auto germani. Înțelegerea dintre BMW, Daimler și Volkswagen prin care au păcălit autoritățile
Emisii poluante, Dieselgate, poluare
Autoritatea de concurenţă a Comisiei Europene (CE) intenţionează să transmită în această primăvară plângeri oficiale producătorilor auto germani BMW, Daimler şi Volkswagen, acuzaţi de o înţelegere secretă în domeniul emisiilor motoarelor diesel, a anunţat miercuri publicaţia Handelsblatt.
În aşa-numita "Comunicare privind obiecţiunile" formulată de Comisie, ar urma să fie prezentate detaliile cuprinzătoare ale acuzaţiilor, care ar putea duce la amendarea celor trei companii, scrie Reuters, preluată de Agerpres.
Conform Handelsblatt, documentele procurorilor din Braunschweig şi Munchen arată că producătorii auto au colaborat în domeniul emisiilor motoarelor diesel şi s-au avertizat reciproc să nu le arate autorităţilor detaliile referitoare la activităţile lor. Chiar Daimler a prezentat aceste informaţii Comisiei Europene, în 2014, urmat de Volkswagen doi ani mai târziu.
Reprezentanţii Comisiei Europene şi nici cei ai BMW, Daimler şi Volkswagen nu au comentat informaţia.
Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri.
În septembrie, Comisia Europeană a demarat oficial o investigaţie pentru a stabili dacă BMW, Daimler şi Volkswagen au avut o înţelegere secretă pentru a evita concurenţa în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor.
Executivul comunitar a anunţat că a primit informaţii potrivit cărora reprezentanţi ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler şi Volkswagen - alături de subsidiarele sale Audi şi Porsche - s-au întâlnit pentru a discuta despre tehnologiile verzi menite să limiteze emisiile poluante ale maşinilor.
Investigaţia analizează dacă producătorii auto au fost de acord să nu concureze unii cu alţii în dezvoltarea şi introducerea tehnologiei de restricţionare a poluării provenite de la autovehiculele cu motoare pe benzină şi diesel.
"Aceste tehnologii au ca obiectiv să facă autovehiculele de pasageri mai puţin dăunătoare pentru mediu. Dacă se va dovedi că a existat o înţelegere secretă, aceasta le-ar fi putut nega consumatorilor oportunitatea de a achiziţiona maşini mai puţin poluante, în pofida tehnologiei de care dispun producătorii auto", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
În octombrie 2017, Comisia Europeană a extins investigaţia privind existenţa unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania, efectuând inspecţii la sediile BMW, Daimler şi Volkswagen.
Şi revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi şi Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel şi altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.
Aproximativ 200 de angajaţi din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină şi motorină, dispozitive de frânare şi de transmisie, ambreiaje, precum şi sisteme de evacuare a gazelor de eşapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorităţii de concurenţă.
Der Spiegel susţine că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privinţa furnizorilor şi a preţului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel.
Pe acelasi subiect: