"Nu este usor sa oferi un produs mai evoluat, la cerintele clientului care este deja unul cu asteptari. Nu este usor sa ramai simplu, fiabil, in acest univers al automobilului care trece printr-o schimbare de paradigma", a spus Buse intr-un interviu acordat ZF.

Inginerul roman care a lucrat mai bine de 15 ani la Toyota in Canada, dar si pentru General Motors a plecat din Romania in 1990 si a revenit in tara anul trecut pentru a prelua de la francezul Philippe Prevel conducerea Renault Technologie Roumanie (RTR).

Centrul Renault din Romania este al doilea mare centru tehnologic al grupului francez dupa cel de la Paris si are ca principala misiune dezvoltarea modelelor din gama entry a constructorului, precum modelele Dacia.


Centrul de la Titu, in care Renault a investit pana in toamna anului trecut 166 mil. euro, urmand sa ajunga in urmatorii ani la 450 mil. euro, completeaza dispozitivul industrial pe care il are Dacia-Renault in Romania, alaturi de centrul de design din Bucuresti, centrul logistic international, uzina de la Mioveni si centrul de piese de schimb de la Oarja.

"Nu sunt multe astfel de centre in lume unde sunt concentrate toate pe o suprafata redusa. Conteaza foarte mult sinergia si proximitatea atunci cand discutam despre proiectarea automobilelor. Pentru RTR este foarte important deoarece inginerii pot vedea imediat cum reactioneaza imediat piesele pe care le-au proiectat in mediul virtual si astfel se accelereaza procesul."

Logan 2 va ramane un produs low-cost

Alaturi de Logan 2, printre proiectele in care a mai fost implicat RTR a fost si Lodgy, monovolumul care va fi lansat de Dacia in luna martie a anului viitor si care va fi produs nu la Mioveni, ci la Tanger, in Maroc. "Dacia Lodgy a fost initiata inainte ca RTR sa existe. In cadrul RTR am contribuit cu anumite parti, dar nu esential. Ca procent, nu putem spune exact, dar nu unul esential, undeva sub 20%", a declarat seful RTR.

Citeste continuarea pe www.zf.ro