Le Figaro: Renault vrea să renunţe la 5.000 de angajaţi, până în anul 2024. De ce “se tocmește” guvernul francez în privința ajutorului pentru proprietarul Dacia
Renault. Getty Images/Guliver
Renault este pe punctul de a anunţa un plan de reducere a costurilor cu două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), care implică renunţarea la 5.000 de angajaţi până în anul 2024, a anunţat publicaţia franceză Le Figaro.
Producătorul auto francez, care încă aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro, nu va recurge la simple concedieri, în schimb "nu-i va mai înlocui pe angajaţii care intenţionează să se pensioneze", susţine Le Figaro.
Contactaţi de Reuters, reprezentanţii Renault nu au dorit să comenteze informaţiile din publicaţia franceză. În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.
Marţi, preşedintele Emmanuel Macron a anunţat un plan de susţinere în valoare de opt miliarde de euro pentru industria auto franceză, afectată de criza economică provocată de pandemia de coronavirus, scrie Agerpres.
De asemenea, Macron a apreciat că Executivul de la Paris nu ar trebui să semneze un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro pentru Renault, până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale constructorului auto.
Ulterior, preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, a dat asigurări că relaţiile cu Guvernul francez sunt bune, chiar dacă statul încă "se tocmeşte" în vederea finalizării împrumutului de cinci miliarde de euro, menit să ajute Renault să facă faţă pierderilor cauzate de pandemie.
"În mod categoric nu sunt deloc probleme în ceea ce priveşte relaţia noastră cu statul francez", a declarat miercuri Senard.
De asemenea, Senard a declarat că nu este nevoie de o fuziune cu partenerii de alianţă Nissan şi Mitsubishi.
"Nu avem nevoie de o fuziune pentru a fi eficienţi. Pun pariu că în următorii câţiva ani, ţinând cont de ce facem acum, această alianţă va fi cea mai puternică combinaţie de companii din lume", a spus Senard, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie al alianţei.
Anterior, un reprezentant al sindicatului CGT a spus că Renault ar putea anunţa, joi, reduceri de personal şi închideri ale fabricilor, deoarece producătorul auto francez vrea să-şi diminueze costurile cu două miliarde de euro.
Potrivit informaţiilor apărute în presă, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins (unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra) şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat în curând.
Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019.
Compania Dacia a fost preluată de către Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS