"Asta se va întâmpla când conducerea va anunţa oficial planul de reducere a costurilor cu două miliarde de euro, în care ne aşteptăm să fie incluse noi reduceri de personal şi chiar închideri ale fabricilor", a declarat Fabien Gache, reprezentant al sindicatului CGT, într-o postare video online.

O altă sursă din sindicat a confirmat că joi este programată o întâlnire a reprezentanţilor Renault cu sindicatele.

Un purtător de cuvânt al Renault a precizat că legislaţia franceză cere o notificare prealabilă către reprezentanţii angajaţilor, adăugând că nu are amănunte privind data întâlnirii, scrie Agerpres.

Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, care ia în considerare au împrumut de cinci miliarde de euro, menit să ajute compania să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a avertizat că producătorul auto ar putea dispărea dacă nu va primi rapid ajutor. Statul francez deţine 15% din Renault.

Potrivit informaţiilor apărute în presă, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat în curând.

Le Maire a precizat că preşedintele Emmanuel Macron va anunţa marţi "măsuri puternice" pentru producătorii auto care să stimuleze cererea, dar care le cer acestora din urmă să readucă o parte din producţie în Franţa.

Duminică, ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, a declarat că Executivul de la Paris vrea ca Renault să nu-şi mai dezvolte capacitatea de producţie peste hotare, în schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro.

Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că staul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.