Inmatricularea masinilor aduse din UE, simplificata de Comisia Europeana. Cat costa acum
In fiecare an, cetatenii si intreprinderile din UE au nevoie sa transfere circa 3,5 milioane de autovehicule dintr-un stat membru in altul si sa le inmatriculeze conform legislatiei nationale, noteaza www.stirileprotv.ro.
Cu toate astea, ceea ce, in cadrul unei piete unice din secolul XXI, ar trebui sa fie un simplu proces de inmatriculare este adesea o procedura administrativa greoaie si de durata, din cauza normelor diferite si a cerintelor contradictorii, scrie Comisia Europeana, intr-un comunicat de presa.
Este nevoie, in medie, de 5 saptamani pentru incheierea procedurilor, iar costul unei inmatriculari, in prezent, este estimat la 400 de euro pentru cetatean si pentru intreprinderi.
In plus, aceste probleme reprezinta un obstacol semnificativ si pentru libera circulatie a bunurilor, serviciilor si lucratorilor si, ca urmare, pentru cresterea economica si crearea de locuri de munca in Europa.
De aceea, Comisia Europeana a decis acum sa actioneze pentru a reduce in mod semnificativ dificultatile administrative.
Vicepresedintele Antonio Tajani a propus astfel un nou regulament, care ar duce la o simplificare administrativa substantiala, cu economii totale de cel putin 1,5 miliarde de euro pe an pentru intreprinderi, cetateni si autoritatile responsabile cu inmatricularile.
Concret, reinmatricularea autovehiculelor provenite din alte state membre va fi limitata, in sensul ca, de exemplu, cetatenii care lucreaza intr-un alt stat membru si care utilizeaza un automobil inmatriculat de angajatorii lor nu vor mai fi nevoiti sa-l reinmatriculeze.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS