Astfel, numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a crescut in lunile ianuarie si februarie de la 5.886 la 9.063 de unitati, iar la nivelul lunii februarie a fost inregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile, se arata intr-un comunicat transmis joi de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), scrie Mediafax.

Piata auto in ansamblu, inclusiv vehiculele pe doua roti, autobuzele si microbuzele si vehiculele pentru transportul marfurilor, a avut o crestere de 20,94% a numarului inmatricularilor de autovehicule noi in Luna februarie raportat la aceeasi perioada a anului trecut, la 5.713 unitati, potrivit DPRCIV.

In topul marcilor, inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Romania au urcat in februarie cu 9,81%, la 996 unitati, in timp ce Skoda a inregistrat un avans de 23,04%, la 470 de masini. Volkswagen a afisat un avans de 36,25%, la 436 unitati, Ford a reusit o crestere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de inmatriculari, noteaza institutia.

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi la nivelul UE a scazut in primele doua luni ale anului cu 8,3%, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane, se spune in comunicatul ACEA.

Romania a inregistat in primele doua luni ale anului cea mai mare crestere ca procent, in timp ce Polonia a avut cea mai buna evolutie ca volum, castigand peste 6.000 de inmatriculari de autoturisme noi (plus 15,2%), de la 41.800 la 48.169 unitati.

Germania, cea mai mare piata europeana, a consemnat in ianuarie-februarie o evolutie usor negativa, de minus 0,2%, de la circa 435.500 la 434.500 de unitati, in timp ce Franta, a doua economie a UE, a afisat scaderi de peste 20% atat in primele doua luni - la 310.056 unitati, cat si in luna februarie - la 163.010 inmatriculari, marcand cele mai puternice scaderi ca volum.