In jur de 29 de milioane de masini diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita permisa. Dacia si Renault, pe primele locuri
Circa 29 de milioane de vehicule echipate cu motoare diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita autorizata prin lege, se arata intr-un studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relateaza AFP, preluata de News.ro.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.
In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja scandalului Dieselgate, precum si o serie de informatii publice.
Raportul evidentiaza si care sunt companiile care produc cele mai poluante masini diesel. Astfel, pentru Euro 5, cele mai multe gaze poluante le produc modelele Renault (inclusiv Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (inclusiv Chevrolet) si Nissan. La polul opus, cele mai putin poluante masini diesel sunt Seat, Honda, BMW (inclusiv Mini), Ford si Peugeot.
Pentru masinile Euro 6, cele mai poluante sunt Fiat (inclusiv Alfa Romeo si Suzuki, pentru care Fiat produce motoarele), Renault (inclusiv Nissan, Dacia si Infiniti), Opel, Hyundai si Mercedes.
In mod paradoxal, desi Volkswagen este implicata in cel mai mare scandal din istorie in ceea ce priveste emisiile poluante, masinile Euro 6 ale grupului polueaza cel mai putin, urmate de Seat, Skoda, Audi, BMW si Mazda.

Scandalul testelor de emisii trucate reprezinta numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizeaza Transport & Environment (T&E), care incearca prin acest studiu sa „expuna numarul socant de masini diesel de pe soselele din UE si reglementarile laxe ale autoritatilor nationale in domeniul vehiculelor”.
Cele mai multe dintre masinile cu probleme circula pe soselele din Franta, Germania si Marea Britanie. In Romania, potrivit raportului citat, circula 154.000 de masini care depasesc limita legala admisa de gaze poluante.

La un an dupa Dieselgate, VW nu a reparat nici 10% din masinile cu probleme
Nici macar unul din zece vehicule Volkswagen echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel nu a fost reparat in Marea Britanie, la un an de la izbucnirea scandalului emisiilor (Dieselgate), arata datele publicate de grupul german, transmite Daily Mail, preluat de Agerpres.
In 18 septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.
Volkswagen a recunoscut ca 1,2 milioane de vehicule afectate de aceasta problema se afla in Marea Britanie, ceea ce reprezinta echivalentul a una din zece masini cu motor diesel din aceasta tara. Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat si vehiculele comerciale Volkswagen.
Volkswagen a anuntat ca procesul de aprobare a reparatiilor pentru vehiculele afectate este complex. Grupul german a trimis scrisori la peste 300.000 de clienti din Marea Britanie pentru efectuarea reparatiilor.
In iunie, Volkswagen a anuntat ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari.
Conform acordului, Volkswagen va plati o taxa de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante si inca doua miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu “zero emisii”.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS