Gigantul american Ford concediază 20% din angajații din Europa. Ce se întâmplă la fabrica de la Craiova
Ford Romania
Ford Motor a anunţat joi că va concedia 12.000 de angajaţi în Europa, aproape 20% din forţa sa de muncă la nivel regional, mișcare ce reflectă dificultăţile cu care se confruntă producătorii auto pe continent, transmite Bloomberg.
Restructurarea va implica reducerea de la 24 la 18 a facilităţilor de producţie din Europa, până la finalul lui 2020. Cele mai afectate vor fi subsidiarele Ford din Germania, Marea Britanie şi Rusia, totalul locurilor de muncă desfiinţate urmând să ajungă la 12.000, inclusiv angajaţi de la societăţile mixte.
În mai, Automotive News a anunţat, citând un mail trimis angajaţilor de şeful companiei, Jim Hackett, că Ford va concedia 7.000 de angajaţi, sau 10% din forţa sa de muncă la nivel global, până la sfârşitul lunii august, scrie Agerpres.
Decizia va ajuta compania să economisească anual 600 de milioane de dolari. Reducerile vor fi realizate atât printr-o schemă de plecări voluntare cât şi prin concedieri şi nu se vor mai face angajări pentru locurile de muncă vacante.
Restructurarea va continua în Europa, China, America de Sud şi pe alte pieţe internaţionale, procesul urmând să se finalizeze până la sfârşitul lunii august.
Cu aceste reduceri, Hackett a afirmat că vor fi concediaţi aproximativ 20% dintre directorii de nivel superior, o decizie menită să reducă birocraţia şi să accelereze luarea deciziilor.
În octombrie, Ford a confirmat planurile privind reorganizarea forţei sale de muncă la nivel global, îmbunătăţirea operaţiunilor sale de afaceri şi crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai puţini angajaţi, în special la birouri. Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anunţat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizează reducerea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei. Analiştii de la Morgan Stanley au speculat că Ford ar putea renunţa pe plan global la 20.000 de angajaţi.
Ford pierde bani în Europa, Asia şi America de Sud, singurele operaţiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorită, în principal, succesului camionetelor F-Series.
La Craiova, Ford lucrează la noul model Puma
Ford, al doilea cel mai mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.
Americanii au anunțat, în aprilie, că vor demara producția celui de-al doilea model la fabrica din Craiova.
Modelul Ford Puma va fi produs începând din acest an la fabrica din Craiova, unde în prezent se fabrică SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport şi motorul EcoBoost.
"Puma va intra în vânzare la finalul acestui an şi va fi produs în condiţii excepţionale de calitate şi profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiţii începute în anul 2008, care astăzi totalizează aproape 1,5 miliarde de euro", au anunțaat reprezentanţii Ford într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri şi crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge şi noul Explorer Plug-in Hybrid.
În luna noiembrie 2018, Ford a demarat procedurile pentru angajarea a încă 1.700 de persoane, iar conducerea companiei s-a întâlnit cu primari din aproximativ 30 de localităţi din judeţul Dolj şi cu reprezentanţi ai Consiliului Judeţean cărora le-a prezentat oferta cu noilor locuri de muncă.
Compania a solicitat sprijin pentru transmiterea informaţiei în localităţile situate pe o rază de până la 35 km de Craiova, anunţând că le va deconta angajaţilor şi o parte din cheltuielile de transport. Ford a devenit în 2018 cel mai mare angajator din judeţul Dolj, cu peste 4.400 de salariaţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS