Restructurarea va implica reducerea de la 24 la 18 a facilităţilor de producţie din Europa, până la finalul lui 2020. Cele mai afectate vor fi subsidiarele Ford din Germania, Marea Britanie şi Rusia, totalul locurilor de muncă desfiinţate urmând să ajungă la 12.000, inclusiv angajaţi de la societăţile mixte.

În mai, Automotive News a anunţat, citând un mail trimis angajaţilor de şeful companiei, Jim Hackett, că Ford va concedia 7.000 de angajaţi, sau 10% din forţa sa de muncă la nivel global, până la sfârşitul lunii august, scrie Agerpres.

Decizia va ajuta compania să economisească anual 600 de milioane de dolari. Reducerile vor fi realizate atât printr-o schemă de plecări voluntare cât şi prin concedieri şi nu se vor mai face angajări pentru locurile de muncă vacante.

Restructurarea va continua în Europa, China, America de Sud şi pe alte pieţe internaţionale, procesul urmând să se finalizeze până la sfârşitul lunii august.

Cu aceste reduceri, Hackett a afirmat că vor fi concediaţi aproximativ 20% dintre directorii de nivel superior, o decizie menită să reducă birocraţia şi să accelereze luarea deciziilor.

În octombrie, Ford a confirmat planurile privind reorganizarea forţei sale de muncă la nivel global, îmbunătăţirea operaţiunilor sale de afaceri şi crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai puţini angajaţi, în special la birouri. Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anunţat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizează reducerea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei. Analiştii de la Morgan Stanley au speculat că Ford ar putea renunţa pe plan global la 20.000 de angajaţi.

Ford pierde bani în Europa, Asia şi America de Sud, singurele operaţiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorită, în principal, succesului camionetelor F-Series.

La Craiova, Ford lucrează la noul model Puma

Ford, al doilea cel mai mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.

Americanii au anunțat, în aprilie, că vor demara producția celui de-al doilea model la fabrica din Craiova.

Modelul Ford Puma va fi produs începând din acest an la fabrica din Craiova, unde în prezent se fabrică SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport şi motorul EcoBoost.

"Puma va intra în vânzare la finalul acestui an şi va fi produs în condiţii excepţionale de calitate şi profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiţii începute în anul 2008, care astăzi totalizează aproape 1,5 miliarde de euro", au anunțaat reprezentanţii Ford într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri şi crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge şi noul Explorer Plug-in Hybrid.

Citește și: Cum arată și cât costă Ford Puma, noul SUV fabricat la Craiova. VIDEO

În luna noiembrie 2018, Ford a demarat procedurile pentru angajarea a încă 1.700 de persoane, iar conducerea companiei s-a întâlnit cu primari din aproximativ 30 de localităţi din judeţul Dolj şi cu reprezentanţi ai Consiliului Judeţean cărora le-a prezentat oferta cu noilor locuri de muncă.

Compania a solicitat sprijin pentru transmiterea informaţiei în localităţile situate pe o rază de până la 35 km de Craiova, anunţând că le va deconta angajaţilor şi o parte din cheltuielile de transport. Ford a devenit în 2018 cel mai mare angajator din judeţul Dolj, cu peste 4.400 de salariaţi.