Gigant auto german, cu peste o mie de angajați și în România, anunță concedieri masive
Daimler, Mercedes
Grupul german Daimler a avertizat că reglementările mai dure privind emisiile vor afecta câştigurile din 2020 şi 2021, forţându-l să reducă cu peste un miliard de euro costurile cu personalul la divizia autoscrie presa internațională.
După anunț, acţiunile grupului au scăzut cu peste 3%, potrivit Agerpres.
Daimler se aşteaptă să obţină un profit din vânzări de la activităţile operaţionale ale diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans de cel puţin 4% în 2020 şi de cel puţin 6% în 2022.
Anterior, grupul german previzionase un profit din vânzări de 3% - 5% la Mercedes.
De asemenea, Daimler intenţionează să plafoneze investiţiile şi să le reducă pe termen lung, din cauza costurilor implicate de noile reglementări privind emisiile.
Costurile variabile la divizia de camioane urmează să fie reduse cu 250 milioane de euro până la finalul lui 2022 şi se vor diminua cu 300 milioane de euro costurile cu personalul.
Noul directorul general al Daimler, Ola Kallenius, este sub presiune pentru a elabora o strategie menită să redreseze profiturile, într-un moment în care compania se pregăteşte de trecerea costisitoare la vehiculele electrice.
Reprezentanţii sindicatului Daimler, care a cerut conducerii ca principalele componente pentru vehiculele electrice să fie produse în Germania, au început să se revolte, după ce Kallenius a conturat un plan intern ce prevede concedierea a 1.100 de angajaţi aflaţi în funcţii de comandă la nivel global.
Şi alţi rivali ai Daimler din Europa şi SUA încearcă să-şi reducă costurile, pe fondul încetinirii vânzărilor de maşini pe plan global.
Profitul operaţional al Daimler a crescut uşor în trimestrul trei din acest an, datorită majorării cu 8% a vânzărilor de maşini Mercedes-Benz, dar grupul german a anunţat reduceri de costuri şi a avertizat că ar putea creşte provizioanele legate de rechemarea în service a vehiculelor diesel.
În perioada iulie-septembrie 2019, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a urcat cu 8%, la 2,69 miliarde de euro, de la 2,49 miliarde de euro în urmă cu un an. De asemenea, vânzările au crescut cu 8%, la 43,3 miliarde de euro.
Compania a anunţat că va revizui costurile după ce marja de profit la divizia Mercedes-Benz Cars a scăzut la 6%, de la 6,3% în urmă cu un an, din cauza problemelor de producţie la modelul Mercedes GLS şi a echipării maşinilor cu filtre anti-emisii costisitoare.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş, cu peste 1.000 de angajați.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS