Recent, India a confirmat ca analizeaza o schema pentru ca toata flota sa sa fie electrica pana in 2030, iar guvernele din Olanda si Norvegia discuta posibilitatea de a interzice masinile cu motoare pe benzina si motorina si sa permita doar vanzarea de vehicule electrice incepand din 2025.

Dar in timp ce Olanda si Norvegia se lupta in privinta chestiunilor de amanunt, un oficial guvernamental german a confirmat ca va fi dat un ordin conform caruia pana in 2030 toate masinile noi inregistrate in tara sa nu polueze.

Ordinul face parte din angajamentul Germaniei de reducere a productiei de dioxid de carbon cu 80% pana in 2050.

Secretarul de stat in Ministerul Economiei si Energiei, Rainer Baake, a aratat, insa, ca a fost citat gresit si ca el ar fi spus ca va fi necesar un ordin pentru indeplinirea obiectivelor privind reducerea emisiilor pana in 2030, dar fara a specifica daca sau cand va fi implementat ordinul conform caruia pana in 2030 toate masinile noi inregistrate in tara sa nu polueze.

Germania are o flota de aproximativ 45 de milioane de vehicule, din care doar aproximativ 150.000 modele hibride si 25.000 vehicule electrice. Noul ordin ar urma sa fie pentru inmatricularile noi si ar dura aproximativ 20 de ani pentru inlocuirea intregii flote auto.

Si grupul Volkswagen a anuntat ca in cadrul celor 12 branduri ale sale va lansa 30 de modele electrice inainte de 2025 si pana la acea data intentioneaza sa vanda intre doua si trei milioane de vehicule electrice pe an.

In aprilie, Guvernul german a anuntat noi masuri pentru a stimula cererea de autovehicule electrice. Va fi acordat un discount de 4.000 de euro la achizitionarea unui vehicul electric.

Obiectivul Guvernului german este ca, in anul 2020, un milion de automobile electrice sa ruleze pe drumurile din Germania. In ceea ce ii priveste pe producatorii auto germani, BMW, Mercedes si Volkswagen produc deja automobile electrice, iar Audi si Porsche au planuri referitoare la productia unor astfel de automobile. Producatorul auto german Daimler a anuntat un plan de mobilitate electrica ce prevede introducerea unor noi sisteme de propulsie electrice la toate brandurile sale.

Solicitarile pentru sprijinirea vanzarilor de automobile electrice au crescut la finele anului trecut, dupa scandalul manipularii emisiilor poluante de catre Volkswagen. Atat Sigmar Gabriel, cat si ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, au cerut atunci introducerea unei cote privind automobilele electrice.

Volkswagen da de inteles ca vrea sa renunte la tehnologia diesel

Directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, a lasat sa se inteleaga ca grupul auto german, ar putea abandona tehnologia motoarelor diesel, avand in vedere scandalul in care este implicat in prezent Volkswagen, informeaza AFP, citata de Agerpres.

Cel mai mare constructor auto european, grupul Volkswagen, face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce in toamna anului trecut a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

"Pe acest fundal, trebuie sa ne intrebam daca vrem sa cheltuim mai multi bani pentru dezvoltarea viitoare a tehnologiei diesel", a declarat Mueller pentru cotidianul financiar german Handelsblatt. "Stim ca o legislatie mai dura cu privire la emisii va fi introdusa in 2020. Avem unele banuieli cu privire la ceea ce se va intampla cinci sau 10 ani mai tarziu. Este clar inca de pe acum ca reducerea emisiilor de gaze poluante ale motoarelor diesel va deveni foarte costisitoare si sofisticata. In acelasi timp electromobilitatea devine mai ieftina", a spus directorul general de la Volkswagen.

Saptamana trecuta, Volkswagen, cel mai mare constructor auto european si numarul doi mondial, a prezentat o noua strategie globala pana in 2025 orientata spre automobilele electrice si noile forme de mobilitate.

Intre timp, echipa de conducere de la Volkswagen se pregateste sa faca fata miercuri "maniei" micilor actionari, care sunt nemultumiti de scandalul Dieselgate precum si de deschiderea de catre justitia germana a unei investigatii privind manipularea pretului actiunilor companiei. Potrivit DPA, ancheta ii vizeaza pe fostul director general Martin Winterkorn precum si pe actualul director de la marca Volkswagen, Herbert Diess.

Grupul auto german Volkswagen realizeaza o cifra de afaceri de peste 200 de miliarde de euro pe an si are aproximativ 600.000 de angajati. Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.