Romanii au inceput sa cumpere masini electrice: avans de 113%, in T1. Cea mai cautata marca
Numarul autoturismelor hibride si electrice vandute in Romania a consemnat, in primele trei luni din 2016, un salt de 113,6%, pana la 126 de unitati, fata de acelasi interval din anul precedent, reiese din statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), preluata de Agerpres.
Conform datelor oficiale, in perioada ianuarie - martie din acest an, vanzarile de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,6% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel national.
Doar in luna martie 2016, au fost vandute 52 de masini ecologice, in crestere evidenta (48,5%) fata de luna anterioara, cand s-au inregistrat 35 de unitati comercializate.
In primele trei luni din 2016, cifrele arata ca au fost achizitionate 126 de autoturisme hibride/electrice 100%, in crestere cu 113,6% in comparatie cu acelasi interval din 2015, cand numarul acestora era de 59.
Cea mai comercializata marca auto ecologica a fost Toyota - cu 90 de unitati (+181,3% fata de T1 din 2015), urmata de Lexus (18 unitati, +20%) si Land Rover (6 unitati, -14,3%).
Datele APIA releva ca, pe intreg anul 2015, numarul autovehiculelor electrice si hibride noi vandute in Romania a fost de 495 de unitati, mai mult decat dublu (110%) comparativ cu anul 2014, cand au fost comercializate 236 de unitati.
Autoturismele diesel raman cele mai comercializate
La nivel general, livrarile totale de autovehicule noi (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat, in primele trei luni din acesta an, o crestere generala de 17,3%, fata de aceeasi perioada din 2015, cifra in interiorul careia autoturismele au consemnat o majorare de 11,4%.
Pe de alta parte, productia nationala de autovehicule a scazut, in primul trimestru din 2016, cu 4,1%, pana la 101.866 de unitati, comparativ cu acelasi interval din anul anterior.
In Romania, vanzarile in luna martie 2016, precum si cele din intreg trimestrul I, au fost, ca si in anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 3 luni fiind de 89% (fata de 11% persoane fizice), iar in cazul autoturismelor de 86% (fata de 14% persoane fizice).
In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 55,8%, care este insa mai mica in comparatie cu cea din aceeasi perioada a anului trecut (61,2% din piata). Situatia din piata arata faptul ca, din primele 10 marci/modele cele mai vandute, 7 marci, respectiv 7 modele, au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (55,8%).