Potrivit planurilor discutate de partidele care formeaza coalitia la putere, persoanele care cumpara un autovehicul electric pana in 2020 nu vor trebui sa plateasca taxa pe autovehicul timp de 10 ani. De asemenea, sprijinul oferit de Guvernul german include si un program de cercetare care sa stimuleze dezvoltarea bateriilor utilizate de automobilele electrice.

Sueddeutsche Zeitung sustine ca grupurile parlamentare ale conservatorilor condusi de cancelarul Angela Merkel si ale partenerilor social democrati au cazut de acord asupra punctelor principale si urmeaza sa definitiveze intregul pachet pana joi. Exista si posibilitatea introducerii unor stimulente pentru achizitia de automobile electrice, insa aceasta va fi discutata ulterior la o reuniune a cancelarului Angela Merkel cu ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, si cu sefii companiilor auto din Germania.

Obiectivul Guvernului german este ca, in anul 2020, un milion de automobile electrice sa ruleze pe drumurile din Germania. In ceea ce ii priveste pe constructorii auto germani, BMW, Mercedes si Volkswagen produc deja automobile electrice, iar Audi si Porsche au planuri referitoare la productia unor astfel de automobile.

Cu toate acestea, deocamdata, vanzarile de vehicule electrice pe cea mai mare piata auto din Europa sunt modeste. In 2014, aproximativ 19.000 de automobile electrice au fost vandute in Germania, unde, la finele lui 2014, erau doar 2.400 de statii de incarcare si aproximativ 100 de puncte de incarcare rapida.

Solicitarile pentru sprijinirea vanzarilor de automobile electrice au crescut la finele anului trecut, dupa scandalul manipularii emisiilor poluante de catre Volkswagen. Atat Sigmar Gabriel, cat si ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, au cerut atunci introducerea unei cote privind automobilele electrice.