Franța avertizează Renault să nu închidă fabrici și să nu concedieze oameni. Anunțul făcut de proprietarul Dacia
Renault Kadjar
Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a avertizat marţi Renault să nu închidă fabrici şi să nu recurgă la concedieri în Franţa.
Avertismentul vine după ce, în urma publicării rezultatelor financiare dezamăgitoare, directorul general interimar al companiei Clotilde Delbos nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto să închidă unele uzine.
Statul francez este principalul acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%.
"Statul francez îşi ia în seros poziţia de acţionar al Renault şi se va asigura că alegerile pe care le va face nu vor fi în defavoarea fabricilor şi a locurilor de muncă din Franţa", le-a spus jurnaliştilor Bruno Le Maire, potrivit Agerpres.
Acesta a adăugat că executivul va discuta cu producătorul auto şi rămâne "extrem de vigilent" privind strategia de reducere a costurilor.
Ministrul francez de Finanţe a confirmat că a discutat duminică cu Jean-Dominique Senard, preşedintele Renault, planul de reducere a costurilor. "Dialogul" va continua, a precizat Le Maire, recunoscând necesitatea ca Renault să se adapteze la noile provocări. Dar oficialul a explicat că schimbările trebuie să ţină cont de interesele pe termen lung ale Renault în Franţa.
Vineri, Clotilde Delbos nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine, după ce, anul trecut, a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani.
"Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic", a declarat Clotilde Delbos, într-o conferinţă de presă, întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani.
"Vom revizui toate tipurile de costuri...Unele din aceste costuri vor presupune cheltuieli de restructurare", a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităţilor sale.
Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.
Grupul Renault a înregistrat în 2009 o pierdere netă de 141 milioane de euro, în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS