Fostul sef al Dacia a preluat oficial conducerea celui mai mare producator auto din Rusia, aflat pe pierderi de cativa ani
Nicolas Maure
Nicolas Maure, francezul in varsta de 55 de ani adus de alianta Renault-Nissan sa redreseze AvtoVAZ, si-a preluat luni oficial atributiile, fiind deja prezent la sediul companiei din Togliatti, transmite TASS, preluata de Agerpres.
Fostul sef al AvtoVAZ a fost suedezul Bo Andersson, care a venit in Rusia in 2013. Acesta a adoptat masuri de restructurare a companiei, prin modernizarea activitatii, lansarea de noi produse si transfer de tehnologie.
Avtovaz, producatorul Lada - cel mai bine vandut brand din Rusia - si cel mai mare producator auto al tarii dupa vanzari, se confrunta cu dificultati financiare. Pierderile Avtovaz s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble in 2014, pana la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.
Renault a decis sa deprecieze valoarea investitiei sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, pana la 91 milioane de euro. Renault detine o participatie de 50% la compania holding care controleaza Avtovaz, in timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. detine un pachet de 17,13%, iar corporatia rusa de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Intr-un interviu acordat TASS, seful Rostech, Sergei Chemezov, a afirmat ca pierderile sunt responsabilitatea lui Bo Andersson, deoarece acesta a preferat sa nu colaboreze activ cu furnizorii de piese din Rusia si a incheiat contracte mai scumpe cu furnizori ai aliantei.
Maure, care lucreaza de 16 ani pentru Renault, a fost numit luna trecuta director general, inlocuindu-l pe Bo Andersson, victima a recesiunii din Rusia, care a afectat vanzarile auto, si criticat de actionarii rusi ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor.
Pana acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault Romania si director general al Automobile Dacia, avand astfel experienta de a lucra intr-un fost stat comunist si de trata cu sindicatele.
Avtovaz si-a modernizat procesul de fabricatie si liniile de productie, imbunatatindu-si semnificativ calitatea produselor. "Ramanem optimisti privind viitorul pe termen lung al pietei din Rusia si al Avtovaz, ca lider al pietei interne", a afirmat recent Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan si presedinte al Avtovaz.
Mai multe despre:
#Nicolas Maure#Avtovaz
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS