Fostul sef al AvtoVAZ a fost suedezul Bo Andersson, care a venit in Rusia in 2013. Acesta a adoptat masuri de restructurare a companiei, prin modernizarea activitatii, lansarea de noi produse si transfer de tehnologie.

Avtovaz, producatorul Lada - cel mai bine vandut brand din Rusia - si cel mai mare producator auto al tarii dupa vanzari, se confrunta cu dificultati financiare. Pierderile Avtovaz s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble in 2014, pana la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.

Renault a decis sa deprecieze valoarea investitiei sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, pana la 91 milioane de euro. Renault detine o participatie de 50% la compania holding care controleaza Avtovaz, in timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. detine un pachet de 17,13%, iar corporatia rusa de stat Rostec are un pachet de 32,87%.

Intr-un interviu acordat TASS, seful Rostech, Sergei Chemezov, a afirmat ca pierderile sunt responsabilitatea lui Bo Andersson, deoarece acesta a preferat sa nu colaboreze activ cu furnizorii de piese din Rusia si a incheiat contracte mai scumpe cu furnizori ai aliantei.

Maure, care lucreaza de 16 ani pentru Renault, a fost numit luna trecuta director general, inlocuindu-l pe Bo Andersson, victima a recesiunii din Rusia, care a afectat vanzarile auto, si criticat de actionarii rusi ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor.

Pana acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault Romania si director general al Automobile Dacia, avand astfel experienta de a lucra intr-un fost stat comunist si de trata cu sindicatele.

Avtovaz si-a modernizat procesul de fabricatie si liniile de productie, imbunatatindu-si semnificativ calitatea produselor. "Ramanem optimisti privind viitorul pe termen lung al pietei din Rusia si al Avtovaz, ca lider al pietei interne", a afirmat recent Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan si presedinte al Avtovaz.