"In 2012 vom produce 45-50.000 de automobile B-Max, iar la anul vom creste productia in asa fel incat sa ajungem in 2013 la 150.000 de unitati sau poate chiar mai mult", a spus el.

Gijsen a adaugat ca ciclul de productie va fi in acest an de o masina la 1,7 minute, iar cand uzina va ajunge la capacitate maxima cadenta va fi de o masina pe minut.

Numarul de motoare produse va fi diferit fata de cel al automobilelor realizate local, intrucat o mare parte dintre acestea vor fi livrate catre alte fabrici ale grupului.

Seful Ford Romania a spus ca in prezent negocierile in ceea ce priveste noua forma a contractului prin care Ford a preluat uzina auto de la Craiova, in 2007, sunt avansate si ca spera ca in curand sa se ajunga la un acord. Conceptul modelului B-Max a fost prezentat in luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar in iunie Ford a inceput sa fabrice la Craiova primele prototipuri. De asemenea, la inceputul acestui an la Craiova intra in fabricatie si cel mai mic motor construit pana acum de Ford - EcoBoost de 1 litru.

Potrivit contractului initial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford Romania trebuia sa ajunga pana in septembrie 2011 la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova. Ford a obtinut insa acordul Guvernului, anul trecut, privind prelungirea termenului pentru 2013.

Citeste si:

La doi ani de la faliment, General Motors redevine lider mondial la vanzarea de masini, detronand Toyota