Ford nu mai asambleaza Transit Connect la Craiova. Se pregateste pentru B-Max
Ford a oprit asambalarea modelului utilitar Transit Connect la uzina de la Craiova si face testele finale la liniile de fabricatie pentru inceperea productiei de serie a monovolumului de clasa mica B-Max, informeaza Mediafax.
Din aprilie 2010, cand au iesit pe portile uzinei din Craiova primele masini produse de Ford in Romania si pana in luna octombrie a acestui an, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect.
Productia utilitarei a fost mutata la fabrica Ford din Valencia, in urma deciziei grupului american, anuntata in luna iunie, de a reorganiza activitatea tuturor fabricilor pe care le detine in Europa. In ceea ce priveste uzina din Romania, programul de restructurare prevede inlocuirea Transit Connect cu monovolumul de clasa mica B-Max, si, cel mai probabil din 2013, cu un al doilea model de clasa B.
Conceptul modelului B-Max a fost prezentat in luna martie la Salonul Auto de la Geneva, iar in iunie Ford a inceput sa fabrice la Craiova primele prototipuri, urmand ca productia de serie sa inceapa loc in prima parte a anului viitor.
Reprezentantii Ford Romania au precizat ca, desi va fi produs exclusiv la Craiova, monovolumul va fi livrat mai intai pe pietele vest europene, iar in Romania va fi disponibil abia in trimestrul trei.
De asemenea, incepand cu anul viitor, la Craiova va intra in fabricatie si cel mai mic motor construit pana acum de Ford - EcoBoost de 1 litru. Capacitea de productie de motoare a uzinei din Romania va ajunge la 350.000 de unitati aual.
In 2010, compania americana a produs in Romania 9.558 de autoutilitare Transit Connect, iar anul acesta 7.547 unitati, toate destinate exportului.
Ford a cerut Guvernului, in 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametrii de productie care trebuiau atinsi la Automobile Craiova pana in septembrie 2011, invocand criza financiara.
Potrivit contractului initial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford Romania trebuia sa ajunga intr-un interval de patru ani, pana in septembrie 2011, la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova.
Pana in luna iunie, Ford a investit 450 de milioane euro in operatiunile pe care le desfasoara la Craiova, proiect pentru care compania americana s-a angajat prin contractul de privatizare sa aloce 675 milioane euro.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: