Potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, Liviu Iolu,  100 de milioane de euro vor fi folositi pentru introducerea in fabricatie a unui nou model de autovehicul la Craiova si alte 30 de milioane de euro pentru productia de motoare.

Executivul a modificat, in acest sens, o ordonanta de urgenta din 2008 prin care s-a acordat un ajutor de stat de 75 de milioane de euro companiei Ford Romania pentru implementarea si finalizarea proiectelor de investitii in fabrica de automobile si fabrica de motoare de la Craiova, in valoare totala de 869 milioane de euro.

"Modificarea OUG 109/2008 a fost facuta avand in vedere urmatoarele beneficii economice si sociale, pe termen mediu si lung: securizarea continuarii investitiilor Ford la Craiova si intarirea rolului acestor fabrici la nivelul sectorului, prin introducerea in fabricatie a unui nou model de autovehicul; mentinerea numarului de locuri de munca, respectiv 2.700 de salariati cu posibilitatea suplimentarii acestuia; incasarea unei contributii la dezvoltarea regionala prin plata directa de taxe si impozite in perioada 2014 - 2025, de aproximativ 230 de milioane de euro; un efect multiplicator in economia nationala al investitiilor Ford in perioada 2014 - 2025 de aproximativ 30 de miliarde de dolari", se arata intr-un comunicat al Executivului.

Ministerul Finantelor anunta, in august ca nerealizarea de catre Ford a conditiilor asumate va determina aplicarea unui mecanism de recuperare a ajutorului de stat care va fi platit de Ford proportional cu gradul de neindeplinire.

"Mentionam ca Ford a realizat, in perioada 2008 - 2012, investitia asumata prin OUG nr. 109/2008, respectiv de 869,09 milioane de euro, avand obligatia de a mentine aceasta investitie pana la 31.12.2017. Ajutorul de stat autorizat de Comisia Europeana a fost integral platit de Ministerul Finantelor Publice. Statul roman urma ca pana la 31.12.2017 doar sa monitorizeze mentinerea investitiei si indeplinirea conditiilor asociate acesteia, inclusiv realizarea de catre Ford a productiei asumate de 810 mii de autovehicule, respectiv 1,5 milioane de motoare", precizau reprezentantii Finantelor, in vara.

Nerealizarea uneia dintre obligatiile asumate va determina aplicarea unui mecanism sanctionator, respectiv recuperarea de catre Ministerul Finantelor Publice a ajutorului de stat platit companiei Ford.

Ford va construi un SUV de mici dimensiuni la Craiova, incepand din 2017

In luna martie, seful Ford pentru Europa, Jim Farley, declara ca Ford va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova, incepand din toamna anului 2017, model care va fi comercializat pe toate pietele europene ale Ford, mai putin in Rusia, si pentru care va investi la Craiova 200 milioane de euro.

"Este un pas foarte important pentru Craiova, cu atat mai mult cu cat Ford prevede ca segmentul SUV va oferi oportunitati majore in urmatorii ani. De fapt, ne asteptam ca vanzarile Ford sa depaseasca pragul de 200.000 de SUV-uri in Europa pentru prima data in 2016. Aceasta este o crestere cu mai mult de 30% comparativ cu 2015 si cea mai rapida crestere in segmentul SUV-urilor o au cele de mici dimensiuni, acolo unde se incadreaza si EcoSport", declara atunci presedintele Ford Europa.

Potrivit lui Farley, modelul EcoSport pe care Ford il comercializeaza in prezent in Europa, cu exceptia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India, fabrica ce va continua sa construiasca modelul Ecosport pentru piata locala indiana, dar si pentru alte piete la nivel global.

Jim Farley a mai afirmat ca Ford Romania a agreat cu Guvernul Romaniei ca vor fi necesare imbunatatiri ale sistemului feroviar si rutier pentru a sprijini cresterea anticipata a volumului de componente si vehicule produse ce vor intra si iesi de pe poarta fabricii.

"Salutam includerea in planurile Guvernului a proiectelor cheie cu privire la sistemul feroviar si rutier si vom lucra in continuare cu autoritatile centrale si locale pentru a ne asigura de implementarea in timp a acestora", a mai afirmat presedintele Ford Europa.

Potrivit unui comunicat al Ford Romania, vanzarile de masini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la intreaga industrie, care a crescut cu 10%, iar segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni, din care face parte si modelul EcoSport, a crescut cu 44% in 2015. Producatorul auto se asteapta ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni sa ajunga la aproape 1,5 milioane de vehicule pe an pana in 2017, ceea ce reprezinta o crestere de 35% fata de 2015.

Renault, celalalt producator auto care asambleaza masini in Romania, se bucura de un real succes pe piata europeana de cativa ani, si mai ales in perioada crizei, cand a venit cu preturi mici comparativ cu concurenta. Vanzarile de autoturisme Dacia au continuat sa creasca si la inceputul anului curent, modelele cele mai cautate fiind SUV-ul Duster, Sandero si Logan.